fredag 9 maj 2014

Ångestdag

Jag var hos sköterskan igår och av någon anledning så nämnde jag att min släkting flera gånger uppmanat mig till att återigen kolla upp min sköldkörtel, eftersom att hon har problem med den och hon blev i första skedet stämplad som psykiskt sjuk. Jag har en läkartid till en ny läkare i nästa vecka, och när hon kollade i min journal så såg hon att det inte fanns några blodresultat över huvud taget. Tydligen ska man ta sånt? Jag har bara fått ta det när läkaren har ställt in medicin, förutom där precis i början när de ville se om det var sköldkörtel eller depression.

Läkartiden är nån slags "årlig uppföljning", det är inget jag är bortskämd med men i och med att nån kontrollmyndighetsinsats har fastställt att läkarbristen och ledningsproblemen är en fara för patienterna så kanske de styr upp nånting? Jag är bara glad över att det är en "ung" kvinna, och inte en dement gubbjävel.

Min sköterska skulle fixa remisser och skicka hem, jag gick därifrån och undrade hur i helvete jag lyckades föreslå detta.. Med posten kom mycket riktigt remisser, för fem rör blod. Jag bröt ihop, grät i tre timmar, hoppade över meds, mat och allt annat, gick till affären och köpte chips, dipp, choklad och glass.

Grannen försökte kommunicera med mig, och det måste man ju ge henne cred för. I panikläget är det bara fly eller fäkta, mest fly. Man får inte slå folk. Jag är nog inte så lätt att resonera med i det läget och det gav mig en liten tankeställare över hur jag tänker när hon är "trilsk".

Inte nog med fem fucking rör av mitt jävla blod, jag får inte äta innan. Från "midnatt". Hur de tänker där förstår jag inte, jag behöver extremt tydlig information i sådana här lägen. Gäller "midnatt" om jag står och hänger på låset klockan sju hos sköterskan? Om jag går dit kvart i fem på eftermiddagen då? Vore det så jävla svårt att bara skriva "x-antal timmar"?

Jag vet inte om jag kommer att göra det. Jag är bara arg, och har ångest.

Idag var såromläggar-dag och jag vet inte hur jag ska tolka det där grönaktiga tonerna. Nya pix såklart, jag vet nån som blir glad imorgon när jag skickar över den bilden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar