tisdag 6 maj 2014

Smashed up

För att göra en pinsam historia kort, så har jag slagit mitt knä till köttfärs. Det är inte "ett skrubbsår", det är "ojdå, det här borde du kanske ha kommit in med så vi kunde ha sytt". Efter att ha ynkat några dagar hemma om att jag ville ha en amputation så fick jag byta bandage igår, och duscha. Det var underbart, förutom svimningskänslan, att få lirka loss det som växt fast på min kropp och ersätta det med ett nytt bandage. När jag vaknade i morse hade även det nya fastnat, såklart.

Det gör inte jätteont, jag har nog inga nerver kvar. Men jag kan ju inte böja knät. Eller så. Och just känslan av att min kropp har fusat ihop sig med detta främmande material är ganska obehaglig.. Men sköterskan som la om det menade att det ju i alla fall inte var infekterat! Så det är ju skönt..

Om nån gillar gore så finns det bilder. På mitt fett. Som ska sitta på insidan av min kropp, under hud.

Vi har fått en ny igelkotte.

Dessa två saker kan höra ihop. Såatteh.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar