tisdag 9 oktober 2012

Paket!

Jag försökte lägga ihop bilderna så det ser lite ballt ut och det gick helt åt helvete och sen blev jag förbannad och nu lägger jag upp dem som de är, live with it.

Jag körde en Ellos-raid i förra veckan, mest av allt var jag ute efter ett par skor. Conversen är ju knappast varma, och jag misstänker att jag skulle glida runt som en vante på isfläckarna om jag försökte använda dem i vinter. Mina *ehrm* skateskor har samma praktiska sula, men jag behövde nåt att sätta på fötterna när jag springer in och ut med hund och så vidare, nåt billigt som jag kan slita på. Men, till shoppingen! Efter mycket om och men så blev det ett par tjusiga Bagheera.

Okej, de är kanske inte jättetjusiga, men de är varmfodrade och har en bra sula. Sa jag att jag var tråkig?



Sen försökte jag verkligen kliva ur min "comfort zone", det gick så där och jag beställde en svart stickad tröja (till skillnad mot de ostickade svarta tröjorna lixom), jag tänkte att den kanske skulle vara lite söt och klockigheten kanske skulle ge en illusion av att jag har höfter? Njä, den var jättekonstig. Klockigheten var mer som en svajighet, och den började under brösten. Alltså såg den ut som nån slags moomoo alternativt mammakläder. Den åker tillbaka..



Sen har vi det här med vad som är "klänning" nu för tiden. Jag anser inte att den här röda saken är en klänning, det är en lång jävla tröja. Punkt. Den ser ut att vara skön, lagom att.. ehrm.. inte göra nånting i. Eller typ, gå ut med hunden. Herregud, vad tråkig jag är.. 


Men, om vi går vidare i det hela så köpte jag ett par jeans! Haha.. Jag kände att jag behövde ett par jeans, fick panik över att det inte fanns några jeans som jag tyckte om, och köpte de här. De var kanske billiga? Antagligen. Midjan är alldeles för hög och det lär inte bli de jeansen jag går ut på krogen i lixom. Men men, det kanske är bättre med fåniga jeans än med mysbyxor? Notera att jag inte köpte några mysbyxor!!

Well, jag beställde de där grejerna, sen kom jag på att jag behöver en jacka och gjorde ännu en beställning som jag inte har fått än, den kommer väl om nån dag. Jag fann den här lilla saken, utan dun och sånt där som är viktigt för mig. Den skulle kosta närmare 1500 tror jag, men på nåt vis så fick jag ner den till 420 spänn och då var det bara att klicketiklicka innan nån kom på att deras system fuckat till sig. 

8 kommentarer:

  1. jag har ju en grå tröjklänning, och har man höga stövlar till så blir det klänning, så snyggt. men jag har börjat använda den som myströja hemma, så det beror på hur du använder det.

    jag köper skor varje år på heppo, iår har jag lagt band på mig själv men det kommer. jag köper alltid av märket blowfish, löjligt snygga skor och de gör bara av imitationmaterial. grejt liksom

    jag håller med om den svarta tröjan, jag har köpt såna senaste åren och jag använder dem aldrig, ser så tantig ut!

    jeans snygga, jacka svårt att se
    faaan jag måste köpa ny jacka känns det som
    kanske secondhanda efter jacka, senaste åren har jag köpt dyra men för tunna jackor. jag är inte smart. kanske dags att hitta en one of a kind på second hand

    du får köpa några shocklinnen till din basplaggsgarderob så du inte flyter ihop med alla andra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet att du har en sån tröjklänning, jag minns när du köpte den och jag kan inte riktigt kalla det klänning ändå, även om den är FIN. Sen drar lixom mina bröst upp den, eller ja.. :D

      Skolänkar pls! Jag köper bara syntet eller imitation osv, Ellos har ett märke som heter Duffy (tror jag) som gör jättesnygga och framför allt sköna skor. Jag har ett par såna mormorskängor från dem.. Löjligt sköna även om mina fötter inte är vana med klack och blev lite trötta av det.

      Jag gillar stickade tröjor, jag har ett gäng som åker fram på vintern, men den satt bara helt galet. Nån hade kommenterat om det på Ellos också, men jag tänkte att jag skulle testa ändå.. Den var nog väldigt nålad i ryggen för att den skulle se ut så där..

      Jag är lite skeptisk till att det är nån slags paljetter på ärmen på jackan, men de ska gå och peta bort.. Egentligen ville jag ha en exakt likadan rock som jag hade för några år sen och jag tror att jag slängde den för att dragkedjan gick sönder, jag borde ha lagat den även om det kostat mer än jackan.. Den var som en lång korv, säkert inte så smickrande, men varm som en liten igloo. Och när man står där i en snödriva och försöker få hunden (som har en märkesjacka för 700 spänn och inte fryser ett dugg) att skita så är det skönt med en igloo..

      Jaa, jag har slut på snygga tshirts, där vill jag gärna ha med tryck av nåt band eller ja du vet.. Nånting skoj. Eller lite nya luvtröjor!? :D

      Radera
    2. arrgh synd att det är tomt på Blowfish urval just nu, representerar inte alls hur snygga dojor jag har köpt genom åren.. de kanske återkommer med vintersortiment snart

      http://heppo.se/skomarken/blowfish/

      men heppo i övrigt som skoaffär är bra att köpa skor på eftersom det är fri retur så det kostar i praktiken inte något att prova dem hemma.. jag har skickat tillbaka flera par

      ja gud, jag köper inga skor gjorda av djur, vegeterian shoes har jag köpt tidigare men dyra som fan och inte alltid bra utbud

      luvtröjor är också min grej, det ska vara mjukt, mysigt och okomplicerat. inget tantigt och propert
      synd att härliga och snygga luvtröjor gärna är sketdyra

      ok, nu är jag officiellt en girlygirl
      har aldrig pratat shopping så här mycket som med dig

      paljetter är väldigt dåligt tänkt men du kanske kan tacka dem för det låga priset.. det är ju bara att plocka bort

      Radera
    3. Vi är sjukt girlie just nu!! Paljetter var det kanske inte, men nån slags pärldekoration. Men det får jag kolla närmare på, den ligger på kiosken för övrigt, lär larva mig iväg dit. Ska ju returnera den där jävla moomoon också.

      Tyckte det fanns lite okej skor där, gillar tygbootsen..

      Radera
  2. Jo du nämnde din e-postadress tidigare. Mitt skämt med adressen handlade om vår Färjanhjälte Magnus. Men det var tydligen både dåligt och oklart :)

    Jag odlar inte potatis, jag hjälper till på en potatisgård ibland och där odlar man en jäkla massa potatis. Så jag blir nog potatisexpert till slut :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahaha, jag missade faktiskt det, men det var ju jätteroligt! :D Stackars lilla Magnus, jag hade glömt honom.. Dock såg jag den där tjusiga Sandra (hette hon va?) som sökte karl på tv3s nåntingprogram..

      Låter kul ju, jag gillar potatis. Har odlat på balkongen. :)

      Radera
    2. Ja, Sandra, söker en ung, lång attraktiv man med muskler.
      Kan bli svårt med tanke på hur lilla Magnus dumpades innan vinet till middagen var uppdrucket. Men vem vet, det finns säkert någon till henne med.

      Odlar man potatis på balkongen ska man försöker plantera knölarna i olika djup, då får man ny färskpotatis hela sommaren.

      Radera
    3. Haha ja hon gör ju det.. Men Magnus gillade ju inte kött lika mycket som hon gjorde, då är ju förhållandet dödsdömt, det förstår ju vem som helst.. :)

      Smart där! Jag ska komma ihåg det i vår, om jag orkar skaffa flera krukor/hinkar/whatever.

      Radera