torsdag 13 september 2012

Das ögonbryn..

Insåg att jag inte gjort nåt åt dem på flera månader, sen i mars när vi var på kryss kanske? Jag har grovplockat dem, kan vi kalla det. Det gjorde till och med ont! Sen ska jag ta och slänga i färg i håret, annars kommer min kära U mobba ihjäl mig för mina gråa hårstrån.

Nu blev det Felix-kärlek här.. Han försöker åla sig upp i knät på mig. Jag vet inte vad det är med honom idag, han har varit på uselt humör och skällt på mig när jag gått efter honom (han är så långsam och ska i stort sett alltid till maten), och han har skällt på hunden också. Det bästa tricket för att komma undan sengångar-kärleken är att krama och pussa på honom, det gillar han inte. Han ska bara sitta i knät och slicka på mina fingrar. Han är föresten den enda original-katten jag har kvar nu, och han fyller tretton på nyår.

Men ja, ögonbryn var det ja..

Jag la in lite potatisklyftor och en file i ugnen, jag har verkligen ingen lust att äta men magen skriker om att jag måste. Jag hade tänkt att gå och handla men jag kom på att jag inte orkade det heller, med resultatet att jag inte har nån mjölk till kaffet imorgon.

Ahjustja! Har hittat en favorit!


7 kommentarer:

  1. jag började plocka mina ögonbryn i högstadiet, vilket jag självklart ångrar nu
    jag tycker om mina ögonbryn som de är, men då på högstadiet hade jag en period då mina ögonbryn inte dög utan jag ville ha ultratunna som jag hade sett kate moss ha i någon tidning (jag tror det var hon)
    så det var ett evigt plock i något år
    men allt har växt tillbaks som det ska - MEN
    varför växer det 5-7 strån på var sida helt utanför ögonbrynen vanliga form och plats, ja där vad heter det på slutet av dem, där man höjer dem
    var kom de ifrån? är det för att jag plockade några fjun av olyckshändelse som nu har utvecklats till svarta strån?
    ja, det förbluffar mig varje gång jag tittar i spegeln ;p
    nä men, små fjun mellan ögonbrynen plockar jag var tredje månad, tittar man med förstoringspegel och har en släng av BDD så har jag ibland ett unibrow haha
    vad vore vi utan ögonbryn?

    SvaraRadera
  2. Hehe, jag tror det kan komma med åldern? Eller meds, jag har fått diverse märkliga hårmutationer sen jag åt antidepp..

    Jag har en liten besatthet av andra människors ögonbryn, de perfektaste jag hittat är nog Kat von D. Men mina växer inte riktigt som hennes, och jag är inte den som rakar bort hela alltet och målar dit nya en halv decimeter ovanför där de egentligen skulle sitta..

    Jag plockar isär mina lite för att "öppna upp ansiktet" (lolz) och rensar upp undertill lixom. Nu googlade jag Kat bara för det och känner mig avundsjuk..

    Googla "without eyebrows" så får du se vad vi vore utan dem! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha, nä men jag har känt en tjej hela livet som inte har några synliga ögonbryn men hon hårdsminkan typ överperfekta (bimbolooken) varje dag och har alltid gjort.. hon sover med dem så ingen ska se henne utan sina ögonbryn
      men jag fattar det (inte stilen dock)
      vill inte vara utan ögonbryn, råkade raka bort halva av ena som ung när jag inte hade pincett hemma ;p
      det tar en evighet att växa tillbaka

      menar du att det finns folk som rakar bort dem och målar dit??
      fejkmålade är fuult
      jag gillar inte kat von ds, jag hade nog gjort en gång i tiden men det är too much något
      jag tycker så mycket bättre om naturliga stora bryn som lily collins... men jag är också besatt av ögonbryn!
      de formar ansiktet

      Radera
    2. Haha, JA, jag hade en kompis som rakade bort dem och målade dit nya "en aning" högre upp.. Det såg inte riktigt klokt ut.. Hon sminkade mig en gång, och målade lixom ihop ögonbrynen där jag plockat isär! Resten av sminket var säkert okej, men jag tjöt och gnuggade bort ögonbrynen.. :D

      Det måste vara jobbigt att inte ha några (synliga) ögonbryn..

      Okej, jag googlade Kat och kom fram till att det nog mest var formen jag gillade. Med ett veck på lixom? Inte vet jag vad det heter.. :P

      Radera
    3. krökningen eller vad fan heter det? det måste väl ha ett namn?

      Radera
    4. Krökning låter ju bra mycket bättre än veck! Jag vet inte, du får googla på det.. :)

      Problemet är att min krökning inte sitter där hennes krökning går och det förstör ju lite.. Man ska inte försöka flytta på den har jag lärt mig.

      Radera