lördag 29 september 2012

Lots of stuff!

Okej, vi har en liten stund av fungerande dator igen, mina prioriteringar är Castleville och sedan bloggerier. Friskt? I think not.

Igår kom den här månadens box, det tog ju en evighet för mig att skriva om förra. Igår var faktiskt en himla bra dag! Det här kan bli ett jättelångt inlägg känner jag.. Men vi börjar med boxen! *kom på att det bor musik on tha internetz och satte på lite Linkin*

Till att börja med så älskar jag anatomicals! Jag har fått flera produkter från dem, bland annat en tub med körsbärs-lip-mojs. En orsak till att jag älskar dem är att jag fnissar lite varje gång jag ser deras förpackningar, men hey, en bra känsla är en bra känsla, eller hur? Den här gången fick jag en bodyscrub, som ni ser på bilden. "Don´t just clean it woman. scrub it". Baksidan ger oss ännu mer skojs, den lyder så här: "Think of your body as the kitchen floor. Sometimes it needs more than a good clean, it needs a damn good scrubbing. Use this pink grapefrouit exfoliator and go to work on your skin, come on, more elbow grease is required here, look, now you´ve missed a bit. Know what? You would be a terrible domestic help." Lite vänlig motivation så där?

Sen fick jag en handkräm från Cowshed. Ännu ett företag med glimten i ögat och hjärtat (och ingredienserna) på det rätta stället. Den testade jag som hastigast igår kväll eftersom mina händer av någon anledning blir plågsamt torra när jag ska sova. Jag vet inte varför, men då är kräm ett måste. Den luktar gott men inte jättestarkt, och jag tror att den är en av de bättre jag haft. Förutom Body shops bodybutter lixom.

Jag fick ett nagellack från Depend! De är ju pyttesmå och det är en fullsize, men å andra sidan, hur många halvfulla nagellack har jag slängt genom åren? Nu är jag aningens kulörhandikappad, men jag tror att det kan vara typ mossgrönt. Inget jag hade köpt själv, men det är i alla fall inte blått. Jag tror det kan bli bra! Lite grejen med Glossybox är ju att man ska testa grejer som man kanske inte skulle ha köpt själv.

Jag fick en liten tub med "wonder eye cream" och kära nån vad det behövs! Jag har inte testat den, men den är säkert bra och mina trötta ögon behöver all hjälp de kan få.

Jag älskar dofter, bra dofter (och herrparfymer) och jag blev jätteglad när jag såg att jag fått en liten dosa med nån slags teatree-balm med peppermint. Det är lite som tigerbalsam fast det bränner inte! Jag gillar i och för sig när det bränner, men det finns absolut mindre lämpliga områden att ha tigerbalsam på.. Den här kan man tydligen ha lite överallt, och jag tror att jag kommer få användning av den.

Det var boxen det, de har dessutom ändrat designen på själva lådan en aning, den är .. um .. ni vet sånt där fibrigt papper lixom? Det är sånt på utsidan. Den är fin, jag gillar boxar. Lådor. Askar. Hammarplast i mitt hjärta!

Nu är mitt minne sådär, men skrev jag om foundationen igår? Jag orkar inte kolla.. N fick min mörka foundation och verkade jätteglad, jag tror den passar henne bra. Hon kladdade ut lite på handryggen och det såg bra ut, och bara för att illustrera min poäng så bad jag henne att kladda ut lite på min handrygg.. Där hennes smälte in i huden så blev min en stor brun fläck! Med perfekt timing dök min nya ersättningsfoundation ner i brevlådan igår, den verkar bli bra!

Dessutom kom mitt första nummer av Illustrerad Vetenskap! Yay! Jag har i och för sig inte läst ut det senaste lösnumret som jag köpte, men det hinns nog med.

Ekonomin är fuckad helt åt helvete förresten, jag har stått utan sjukintyg ett tag. Det är helt mitt eget fel, eftersom jag inte orkat tjata på läkaren och missade mitt första tid hos sköterskan så att jag fick ta upp det två veckor senare och då var läkaren minsann på semester och jag glömde att ringa för att kolla att han verkligen skrivit ett intyg, det skulle jag ha gjort igår. Men men.. Så jag fick ju inte full peng den här månaden. Men jag överlever, jag har pyntat hyran och alla autogiron har gått iväg, telefoner, internetz och hundförsäkringen. Jag tror väl att min Ryska skyndar på lite när hon väl får in mitt intyg och då kommer pengarna om nån vecka eller så.

Mm.. Så vad har ni för er?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar