måndag 16 juli 2012

Farmor o Farfar.

Jag vet att jag har mycket negativt att säga om min uppväxt och familjesituation, och det har på många sätt och vis inte varit som det bör vara. Men sen har jag verkligen haft världens underbaraste mor och far-föräldrar.

Ikväll hittade jag en bunt med vykort, jag har samlat antar jag, och några får ni här. Alla adresserade till Fröken Anna..

13/6 -83 Visby
Hälsningar till våran lilla Anna. 
Här kommer flera djur hem till Dig. 
Vi har det fint på Gotland. 
Då vi kommer hem skall vi träffas igen. 
Hälsa mamma och må så gott / Farmor o Farfar

24/6 -84
Hej Farmors och Farfars tös! 
Nu är vi återigen på Gotland. 
Solen skiner. 
Vi har sett flera sådana här hästar och
 även många får o kor. 
Hälsningar till Dig o mamma från Farmor och Farfar

19/6 -85
Glad midsommar Anna. 
Här får Du en hälsning från Farmor och Farfar. 
Äntligen har vi fått sol o värme. / Din Farfar

14/6 -86 Gotland
En hälsning från Farmor o Farfar.
 Vi ha sol o fint väder. 
Alla fåren o hästarna (skogsrussen) är ute o betar.
 Här finns även 50 getter på en gård. 
Som du ser även Pippi, Annika o Tommy hälsar. Din Farmor o Farfar

1/7 -88 Gotland
Hej våran lilla Anna. 
Här kommer (teckning av sol)-hälsningar i mängder. 
Vi tror att vi kommer få det fint med fler varma dagar.
 Vi ska spara fina dagar till Dig också.
 Hälsa mamma, Mormor o Morfar. 
Många kramar till Dig från Farmor o Farfar

26/6 -89 Hejde
Här kommer till vår tös "varma" o hjärtliga hälsningar.
 Ja här är verkligen varmt o soligt. 
Vi har firat midsommarafton på ett ställe som heter Hörsne. 
Där fick vi hembakad limpa o hembryggt öl. 
Hälsn till Dig o mamma. Farmor Farfar 

Allt i Farfars prydliga handstil. Jag blir varm i hjärtat.


5 kommentarer:

  1. I framtiden får barnbarnen spara emailen :-)
    Men de kommer missa personligheten som finns i handstilen och känslan av veta att en liten bit av personen finns kvar i bläcket. Hittade ett vykort från min mormor (som jag enfaldigt anser är min skyddsande) för nåt halvår sen. Man blir väldigt glad och melankolisk när man hittar sånt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vilket fint kort du fick!! :) Så målande och kärleksfullt.

      Radera
  2. Ja, visst är det en speciell känsla med gamla vykort! Jag har många många fler och jag fick även en hög med brev som farfars mamma skrivit till honom! Och en massa gamla foton.. Jag hade så gärna träffat hans mamma, hon var en riktig ståltant, men hon dog samma år som jag föddes.

    Jag är oerhört glad att jag fått ha mina mor och farföräldrar, jag har lärt mig så mycket och har så många underbara minnen från dem. Jag önskar att jag fått en vuxen relation med dem, som med Mormor, men man kan inte få allt man önskar..

    Din Mormor finns nog i krokarna och håller koll på dig, det tror jag på.

    SvaraRadera
  3. nu är jag tillbaka.. du skannar vykorten?

    vad mysiga ni är=)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Karln din scannar vykort, inte jag. Fast jag kanske ska börja!

      Radera