måndag 16 juli 2012

Hepp!

Inte lika sur och grinig idag.. Jag blir lätt det när mina rutiner och sånt rubbas.

Idag är det måndag, jag kom på mig själv att längta efter Måndagskörens halleluja-sång när grannen högst upp drog upp volymen här i helgen.. Inte för att det var nåt fel på musiken i sig, men jag var väl inte lika sugen på metal som han var.. Jag har en Matchbox 20-period igen.


De är sketabra, Rob Thomas (sångaren) är så jävla snygg att jag dör litegrann varje gång jag ser honom och han är en av väldigt, väldigt, få artister som jag står ut med att lyssna på livevideor från.

Jag ska peta ihop min säck, se om jag ramlar på grannen så jag kan tigga skjuts till Willys och köpa kattsand och sånt nån dag här snart, och sen vet jag inte. Jag har för mig att jag borde gå och handla men jag minns inte varför?

Jag är fortfarande lite velig angående hårfärgen.. Min otroligt söta lilla fransyska som jag har på fejjan tyckte att jag skulle köra på mörkbrun eller svart för att det har Scarlett, och jag använder en bild på henne som profilbild. Hon är min hjältinna (Scarlett, inte fransyskan som jag inte kan uttala namnet på) och jag vill påminna mig själv om att ha lite Scarlett-anda. Å andra sidan satt jag och kollade på mörkare röda färger igår.. En del säger att Manic Panic är bättre? Hela grejen med min personliga utvecklingsplan är ju att inte sitta fast i gamla hjulspår, och att peta i lite rött i hövvet känns väl som en ganska mild förändring? Det är ju inte så att jag skulle klippa av mig håret, never never ever.. Vad jag verkligen saknar är mina dreads, men det kostar massor att köpa nya, för att inte tala om att jag inte har nån som kan sätta i dem åt mig..


See? Precis lika awsome och fett jävla snygg live?


5 kommentarer:

  1. Jag försöker verkligen med allt, men det går inte..
    Det bara fastnar, försökt i mer än ett år..

    SvaraRadera
  2. jag är också trött på mitt hår, jag ska sätta i mitt röda vilken dag som helst. hade kolsvart i flera år men det är ingen färg i mina ögon längre. nu har jag blähä färg pga idiotslingorna som växt ut och jag som försökt fixa utväxten själv (HOHOHO) så vermillion red ska i så fort jag har sömnen under kontroll

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har du testat manic? De har nån linje som dessutom ska hålla bättre än originalserien? I väntan på att jag ska hitta nya dreads, eller göra nya dreads, så kanske jag ska köra lite rött i alla fall? Men jag har en granne som hade utmärkta flätfingrar sa hon! Vet inte om hon förstår exakt hur jobbigt det är att fläta hela håret, men men..

      Radera
    2. nä inte testat manic, haru länk?
      jag ville ha dreads från tonåren tills jag var 30.. men jag och mitt hår är fega. men jag har naturliga ibland, när jag inte duschat på 1,5 vecka och legat ångestsvetten och rufsat till håret, då får martin jobba för att borsta sig igenom efteråt =)

      Radera
    3. http://www.shock.se/Kosmetika/35846-Amplified-Pillarbox-Red.htm Länk till Shock, måste i alla fall köpa snygga grejer med skelett på.. :P

      Jag hade fejkdreads! Svarta och rosa, och några candycanes (som polkagrisar typ).. Men de tål ju inte att sättas i och flätas om så många gånger, så jag har slängt dem. Jag vågar inte utsätta mitt hår för riktiga!

      http://hairdrobe.se/viewtopic.php?f=2&t=4841&start=0 Ungefär så här, fast inga vita och mycket längre.

      Radera