måndag 2 juli 2012

Ett år sen, 2 juli 2011

Jag går tillbaka och tittar i förra bloggen, vad jag skrev innan jag slutade.

Jag hade precis fått ett brev av min moster där hon anklagar mig för att ha stulit 4500:- från huset. Hon talade också om för mig vilken hemsk människa jag är, hur egoistisk jag är, hur jag skriker mig till vad jag vill ha som jag alltid gjort sedan jag var barn. Hon hotade att polisanmäla mig. Summan gick sedan ner till 2500:- har jag för mig och några månader senare så hittade min mor kuvertet med de här pengarna bland sina egna papper. Kan tilläggas att ingen annan trodde att jag stulit några pengar, behövde jag pengar så bad jag om det. 

Jag hade fixat med allt så här långt. Jag hade sett till att Mormor fick en lägenhet, jag hade valt lägenhet, jag hade sett till att den var målad och tapetserad till inflytt. Jag ordnade kartonger (pappa kom in till stan och körde mig) och började packa huset, och när Mormor åkte in på sjukhuset såg jag till att hon fick ligga kvar över helgen, trots överbeläggning, jag ringde min pappa och bad honom att hjälpa mig flytta under tiden hon låg inne och packade allt som jag trodde skulle med på en helg, ensam. Han sa ifrån sig ett jobb för min skull. Vi, han och jag, flyttade allt, jag ställde i ordning lägenheten, möblerade och packade upp, tog emot Mormor när hon kom hem. Sen tyckte min mor och moster att de skulle börja göra nytta, de rev upp och ner på allt jag gjort i huset, slängde saker som inte skulle slängas, gav bort Mormors antika lampa som hon var född under. Jag var arg, jag var sönderkörd, manisk, trasig och ledsen. Jag hade panikångest och blev kallad "hysterisk". Mormor blev indragen, fast jag tyckte att jag och de där två kunde reda ut det där själva, alla blev osams. 

Jag fick tillbaka lampan.. Mycket samtal fram och tillbaka för att leta reda på den, många tårar och ja, en hel del skrikande. Jag fick tillbaka den

Det var det här som till slut fick droppen att rinna över angående att byta efternamn.. 

Det är mycket hat och ilska och ångest i de där inläggen.. Det här var, vad jag trodde, slutklämmen på helvetet. Jag hade fel, naturligtvis.

(Hade inte alls fått brevet än, men blivit anklagad för att ha stulit grejer och pengar..)

2 kommentarer:

  1. hej anna
    jag saknar dig jättemycket i cybern, framförallt för att du gillar b&j men även för att jag tycker du är bra kvinna, du vet vad jag menar, god, du god, snäll. och jag skrattar åt dig så det är ett bevis bara det att du måste infinna dig snarast och skratta tillbaka åt mig. så, var är du och muppar runt?

    ditt inlägg förmedlar känslor men inte tillräcklig info så jag försökte förstås hitta just den bloggen men fejla. förstår att du är ledsen såklart.

    kram och jag bland många andra är här

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack sötaste du! Ja det är pissiga dagar nu, hela juli. Men jag har faktiskt gjort lite annat också. :) Var till och med social igår när grannen fyllde år!

      Mailar som sagt över den gamla bloggadressen till dig.. :)

      Radera