fredag 16 december 2011

Djupa tankar..

Hjärnan är full av en massa tunga och djupa tankar. Om sjukdom och förståelse, om skyddsmurar och brobrännande. Jag har varit på väg att försöka skriva ner dem här flera gånger, men inläggen kommer inte längre än till att bli utkast. Det är nog lika bra..

Jag saknar en massa destruktiva saker, saker och personer, som jag haft i mitt liv. Visst hade de bra saker att tillföra också, men i det stora hela var det destruktivt. Förutom att jag lärde mig några saker om mig själv, och för det är jag tacksam. Att de sedan vände mig ryggen för att jag mådde dåligt, ja det är är orsaken till att de är avslutade kapitel.

Jag har tappat bort mig själv i ett hav av sjukdom.. Så jag försöker påminna mig själv om vad jag vet att jag tycker om. Jag har faktiskt ordnat inte mindre än två (och en halv) bokhylla här hemma! Kanske inte den saken som borde prioriteras, men ändå borde den väl det eftersom det påminner mig om mig själv. I det fixandet så hittade jag på min Orakel Bok. Jag tog in den i sovrummet som är bokfritt just nu, bara det är ju helt galet, och har pratat med den. Svaren öppnar i och för sig upp för en massa nya grubblerier, men de är trevliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar