söndag 11 december 2011

Dagar av känslor.

Ibland har jag dagar där jag ber om känslor, vilka känslor som helst, bara jag kan få känna nåt. Sen finns det dagar som den här när jag inte orkar känna mer.. Jag har varit arg i tre dagar nu.

Jag försöker att stänga in mig och minimera kontakten med andra människor när det är så här. Jag orkar absolut inte med människor som vill ha nåt av mig, hur litet det än är. Maten höll på att åka i väggen ikväll, den samarbetade inte.. Varför är det så här då? Framför allt så är jag utmattad, jag var på möte med AF nån gång i veckan, och förklarade att jag inte orkar ha nån praktik. Jag känner mig inte motiverad heller, jag vill ingenting, kan inte allting bara låta mig vara? Om man vill se det som en del av min sjukdom eller om man vill tycka att det är lathet, ja det får man göra hur fan man vill med.

När jag inte är arg så är jag ledsen. Det har gått åt massor av ångestmedicin som jag måste hushålla med eftersom de annars inte räcker till nästa uttag. Jag får massa problem med andningen också, och har tagit inhalationer eftersom de brukar hjälpa, men de gör mig bara skakig istället. Och så röker jag, och röker och röker och röker.

Kan nån bara stänga av skiten, jag orkar inte med fler känslor nu?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar