fredag 2 december 2011

Ett extra varv i rondellen..

I onsdags slutade våran grupp. Vi blev bjudna på en buffé av ost, kex och frukt, och dessutom kladdkaka som blev bakad på plats. Jag var egentligen inte alls i skick att vara någonstans alls förutom i min säng, men jag ville inte missa sista dagen, så jag satt och hängde på köksbordet och försökte hålla ögonen öppna. En slöja av vemod låg naturligtvis över oss alla, men det var ändå väldigt trevligt. Jag tyckte nästan att vi kom lite extra nära varann och jag såg några nya sidor av de personer i gruppen som jag inte pratat så mycket med. Jag har tillslut lyckats sluta lyssna på den person som pratar hela tiden om helt irrelevanta saker, och det gjorde säkert sitt för en trevligare upplevelse.

Vi fick diplom och presenter! C hade köpt stenar formade som hjärtan och rullat in dem i handskrivna lappar med ordspråk och sedan slagit in allt samman till paket. Vi fick välja paket själv ur Cs plastkasse, precis som hon gjorde med barnen på dagis berättade hon, fast de fick en finare kasse.. Tanken var att ordspråken skulle finna den som behövde det. Jag fick ett vackert melerat marmorhjärta med rödaktiga inslag, och citatet var "Vill Du lära känna Dig själv så lägg märke till vad Du helst och oftast tänker på." -J.P Richter. Jag ska försöka ta det med mig, och jag ska försöka klämma lite på min sten när jag behöver känna känslan av att sitta där med er alla. Vi fick också ett stort doftljus, rött och fint, som jag ska tända med kärlek.

C fick naturligtvis också presenter! Hon har guidat oss genom de här veckorna galant, även om det ibland blivit "ett extra varv i rondellen". Jag myntade det uttrycket efter att hon faktiskt kört ett extra varv i rondellen för att hon missade var hon skulle svänga ut, det gjorde inte mig nåt och blev en rolig grej. Men jag tycker att "ett extra varv i rondellen" passar in på C på fler vis. Vi kommer alltid fram, vi når alltid våra mål, men det kan bli nån liten fnurra här och där, fel avfart, fel karta men det blir alltid bra ändå! Även i samtal kan det bli "ett extra varv i rondellen", eller vid praktiska saker, men det gör inte heller någonting, hon tar oss alltid i hamn. H hade fixat presenterna, en vacker vit julbock i halm som C tydligen hade spanat på länge, och en värmeljushållare med nån liten tomte. Tanken var först att vi skulle köpa en blomma, men H hittade ingen fin blomma och jag tänkte på att det kanske är roligare med nåt som varar lite längre. Great minds think alike, där stod hon med en bock och en ljushållare.

Jag är så utmattad av de här veckorna, och redan i måndags gick jag på ångorna, jag borde inte ha pressat mig så här långt men jag ville inte missa slutet. Avslutet blir så mycket svårare att hantera när jag känner mig svag och trött och känslig. Jag är så himla jätteledsen över att det är slut, ingen mer liten varm stuga (När M är med så elden kommer igång), inga mer utflykter, inga mer bussresor fulla av diverse samtal och fnitter och hojtande (ofta från min sida). Inget mer. Men jag har M och T på facebook och det är jag glad för.

Det är rörigt i huvudet nu, trött och sliten, massor av ångest, och några sömntabletter. Vi får prata vidare senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar