lördag 19 november 2011

Bilder.

Jag spenderar ju mina dagar med en liten grupp människor. Ofta är vi ute i naturen eller på andra trevliga utflykter, nån gång då och då har jag tagit kort. 


Vi fick en liten lektion i biotopskyddade skogar i närheten av vår lilla stuga, jag tog den här bilden. 


När vi var till Sätra brunn, där jag drack hälsovatten och inte blev ett dugg friskare, så hittade jag kyrkan. Jag tycker mycket om kyrkor, även om jag inte tycker om religion. Tyvärr så var kyrkan låst och igenbommad och fönsterna satt alldeles för högt upp för att man skulle kunna se in.. Nu ska jag inte komma här och påstå att det var min geniala ide att fota genom fönstret och sedan kolla vad det blev, men jag drog av några sånna bilder och så här ser alltså Sätra brunns kyrka ut på insidan. Jag måste ha glömt utsidan..


En dag hamnade vi på Strömsholm, vi var in i stallet och kikade. Hästarna hade dock precis fått sin lunch och ville inte alls prata med oss. Förutom den här hästen som jag blev lite polare med. De andra hästarna stack surt ut sina mular med öronen bakåt och jag gjorde mitt bästa för att hålla vår lilla flock i mitten av stallgången för att undvika otrevliga överraskningar.


Vi var på svamputflykt en dag! Mina grannar har jobbat hårt på att försöka lära mig hur svamparna ser ut och var de växer och framför allt vilka som överhuvudtaget ska plockas. Vi blev tilldelade varsin kompostpåse och utsläppta i skogen. Jag hade inga större förhoppningar men en dag i skogen är ändå skönt. Jag hittade mängder! Jag var imponerad av mig själv när jag fann min första svamp, och när jag såg att det ju växte likadana i närheten. Sen blev det bara mer och mer och mer. Jag fick med mig T som egentligen inte tänkte plocka svamp alls men även hon gav med sig när hon såg överflödet, och vi sammanförde vår skatt. Två kompostpåsar senare kom jag hem och gav hälften av min svamp till C och resten till grannen ovanpå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar