onsdag 6 augusti 2014

Kokade sylt

Japp. Det gjorde jag. Jag kokade burkar också.

Jag råkade läsa ingredienslistan på en syltburk för några månader sedan, och slängde sedan all sylt jag hade. Den här månaden är jag återigen urfattig men jag har tydligen en väldig massa mannagryn i skåpet, alltså blir det mannagrynsgröt ett tag. Till det behöver man sylt, så jag gjorde sylt. Jag är fett nöjd med mig själv. Nu vet jag ju inte hur bra jag är på att konservera shit så vi får väl se om den möglar/dör/exploderar.

Idag har röken lättat här, no more Silent Hill. Det luktar inte ens brandrök längre.

Jag har mest lyssnat på livesändningar och följt arbetet runt omkring det de senaste dagarna, jag kan inte göra nåt, jag kan inte ta in varken djur eller människor och jag kan inte hjälpa till att evakuera människor heller. Samtidigt så är det lite krigszonskänsla när helikoptrarna flyger över oss och brandröken ligger tät. För en stund sen flög superbombplanen över oss och jag gjorde en liten glädjedans, sittande, med sylt på mitt linne.

Såäre.

4 kommentarer:

  1. mysiigt, end of the world-sylt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, apokalyps-sylt. Jag ska kalla all min mat apokalyps-whatever..

      Radera
  2. NU är jag tillbaka på bloggen!

    Åh, vill också koka sylt... Luktar så gott!

    SvaraRadera
  3. Tyvärr är det inte bra, men tack för att du bryr dig!

    SvaraRadera