tisdag 22 juli 2014

Den timmen


Den timmen vi befinner oss här ute är helt utan stress och ångest. Den timmen är den bästa timmen på hela dygnet. Igår skrämde Stella livet ur mig när hon började göra ett oroligt slags skall-buff medan hon stirrade in i skogen, sen ville hon springa därifrån. Stella springer inte från saker, hon springer mot saker. Jag såg ingenting och hon svarade inte på vad det var som skrämde henne.. Vi har kanske besök av vargen? Jag är inte direkt rädd för att möta en varg i skogen, jag är mer rädd för nåt okänt som skrämmer min hund.

När vi kom hem ifrån skogen så var det tvättstugsdags, jag hade inga rena kläder och inga rena lakan. Nu funkade inte torktumlaren, och jag tvingades använda "tork"-rummet. Det slutade med att jag stormade ut ifrån tvättstugan, vansinnig, hängde all min jävla tvätt i tre lager på dörrarna i lägenheten och muttrade om att "bränna ner hela jävla skiten". Tisdagens schema är förstört, jag kan inte lägga på blöta lakan i sängen. Så... Ingen ide att duscha heller då. Ingen ide att leva.

Pms? I think so..

Lika bra att vi går och lägger oss, svettiga och äckliga, och börjar om imorgon med att göra det som inte kunde göras idag och alltså är hela veckans planering åt helvete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar