måndag 3 mars 2014

Måndag

Jag försöker tvinga mig tillbaka, typ duscha och sånt där som folk gör.

Igår fick jag ett sms precis när vi var på väg att gå ut, det var en tjej som bott granne med oss som var i närheten och hon frågade om vi ville gå en sväng tillsammans med henne och hennes hund. Det sa vi att vi ville! Åh, han blev så glad hennes hund, han svävade. Han leviterade, for real. Han hoppade jämfota fram till Stella, och tjöt. Stella blev också jätteglad och gjorde sina grisljud, efter promenaden fick hon hoppa in och sitta i bagageluckan en stund, och det tyckte hon var kalas.

Det känns bra att vara uppskattad också, speciellt nu när jag känner mig extremt långt borta från alla.

Jag har möblerat om lite i veckoplaneringen, jag tänkte att måndagar skulle vara en bra dag att ta som egodag, ny start och allt. Inte för att måndagar spelar nån större roll när man inte har några helger, men ändå. Jag tänkte så.

Jag vill möblera om här hemma också förresten, jag har funderat ett bra tag på det. Måste man anpassa sig efter alla andra liksom? Nä, det måste man inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar