måndag 24 februari 2014

Middag på stan?

Jag träffade min mor. Ute. I mitt hood. Det var överraskande.

Under loppet av en minut rättade jag henne fyra gånger när hon envisades med att säga att Stella var en "han" och kalla "honom" för "lilla gubben". Hur..? Det var liksom dialogen? "Vad grå han är", "Hon..", Ja, jag vet, hon, lilla gubben..".

Hon frågade om jag ville åka ner på stan och äta middag på min födelsedag. Att jag kunde höra av mig om jag ville det. Om jag hade någonstans jag kunde lämna "honom" på under tiden. Dåligt samvete var precis vad jag behövde idag.

Imorgon ska vi till veterinären igen. Endera ser Felix värden bättre ut eller så får jag väl åka hem utan katt.


Det här kom idag, jag nästan slet det paketet ur händerna på brevbäraren. Alltid nåt.. Har inget snöre.

1 kommentar: