fredag 27 december 2013

Misär

Det är inte bra nu. Jag överväger att sätta in de där jävla tabletterna igen, inse att det är så här det ser ut. Inte för att de är bra, men sen får jag väl försöka ha en dialog med läkaren? Jag vet inte, det känns hopplöst. Allt känns hopplöst, och meningslös och skört.

Igår vaknade jag med yrsel och migrän och fuckeri och efter att hon fått kissa så gick jag och la mig igen, utan kaffe och allt annat vi normalt gör. Ja, hon fick ju mat såklart. Man kan få migrän och yrsel av ångest, och antagligen hänger de ihop.. Eller så får jag ångest av migränen för att jag tror att jag håller på och dör. Jag vet inte. Jag vaknade och ville ha kladdkaka, så jag gick till ica och köpte kladdkaka och sen åt jag mina känslor. Med vispgrädde och glass.

Det behövs inte många timmar, ett par dygn, av den här känslan för att allt, precis allt, ska kännas helt hopplöst. Sorgligt, patetiskt liv.. Dag ut, och dag in. I ensamhet.

1 kommentar:

  1. Det gör ont i mig att läsa om hur dåligt du mår. Jag har så klart inga bra råd att ge, jag kan bara hoppas hatt du snart mår bättre.

    SvaraRadera