fredag 29 november 2013

Scary shit


Så. Jag hittade räkningen igår, där jag klart och tydligt noterat datum på hantering och att jag lagt in den på internetbanken för att dras ett annat datum. 

Den finns inte där. Kan jag inte längre lita på mig själv?

Jag har pratat med landstinget, det är en vård-räkning, och de har inte fått in den. Kvinnan jag pratade med var dock trevlig och gick igenom vad jag ska göra, till skillnad mot herr "det är upp till dig att bevisa" på inkasso. Jag måste släppa det här över helgen och låta det puttra lite i bakgrunden, tydligen så behöver den inte vara betald förrän i slutet på december och då kan jag nog äta fram till nästa peng, vilket jag uppskattar. Har den inte blivit betald så får jag väl svälja mitt misstag och betala nästan fem hundra spänn för ingenting, men jag tycker att det är väldigt obehagligt att se att det jag skrivit och borde kunna lita på att jag har gjort inte stämmer. Nånting måste ha gått fel? En siffra fel i OCR? Har jag helt och hållet förlorat förståndet?

Min hjärna känns känslig förresten, omedicinerad, odämpad. Vass. Svårmanövrerad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar