torsdag 14 november 2013

Äntligen sömn

Stella hittade en pinne, så promenaden blev ganska hurtig ändå. Hon är den mest fantastiska hund att gå med när hon har pinne, hon bryr sig inte om hundar, hon bryr sig inte om att äta, hon vill bara gå rakt fram så hon får komma hem och äta sin pinne. Vilket hon aldrig får. Men hundar är optimister. Jag fotade henne bakifrån när vi nästan var hemma, och ju fler "klick" hon hörde från kameran, ju fortare gick hon! Tyvärr blir pinnarna stulna och det är bara pinnar som duger, hittegods, eller stöldgods kanske snarare.. 


Sen somnade vi. Jag förlorar det lilla förstånd jag har när jag inte får sova, jag blir väldigt påverkad väldigt snabbt. Vi har ju haft det så bra? Ett tag.. Det är alltid så, det fungerar ett tag och sen kan jag inte somna, jag vaknar av minsta lilla, jag har haft ont i hela kroppen när jag vaknar för att jag spänt varenda muskel. Ont i fingrarna som jag knölar ihop så hårt att händerna somnar. Så jag sa, fuck it, nu går jag och lägger mig och kollar på mina serier. Att sova på dagtid är nånting som fungerar för många, som jag förstår det. Och så somnade vi. Sen vaknade vi och jag känner mig utsövd och som en fungerande människa (som vaknar halv fem på eftermiddagen) och jag är hungrig och inser att jag nog inte åt någon mat igår och mest är jag sugen på mint. Jag har ingen mint.. 

Nu har jag helt plötsligt ett helt flippat dygn, men det gör ingenting, för jag fick sova. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar