måndag 28 oktober 2013

Zambies och meds


Jag försöker njuta av The Walking Dead, men illamåendet slog till med full kraft. Jag mådde ju bättre, bieffekterna avtog, när jag sänkte dosen, men det känns som om kroppen vant sig så här en månad senare och sparkar bakut igen. Det är inte hållbart. Imorgon tänkte jag separera morgondosen (lamotrigin, vitaminer, allergimeds) för att se om det verkligen är lamotriginet som skapar det här. Yrseln märkte jag av för några dagar sen också. Det är exakt en månad idag..

Hur skulle det fungera utan mediciner? Hur skulle jag fungera utan mediciner, rättare sagt. Det visar sig väl..

Jag hoppas att mina paket (ellos och glossybox) kommer idag, för jag måste ändå till affären och köpa mer pajgrejer och mer pasta och sånt som man lever på när man är fattig som en kyrkråtta. Imorgon går mitt leg ut, de kanske inte kollar så noga i kiosken men man vet ju aldrig.

Jag fortsätter att fundera och vrida och vända på det där som jag funderat på ett tag, som jag sagt. Kryptiskt, ja. Impuls - beslut - genomförande. Konsekvenser?

Jag hoppas att ni inte drabbas av stormen, mina sydländska vänner. Här uppe ska det visst vara lugnt.

3 kommentarer:

  1. Jo, jag skulle skrivit här men jag är ju lite vilse och nyvaken.
    Illamåendet, har du testat armbanden de säljer på apotek och hälsokost?
    Jag är inte mycket för akupunktur men akupressur, tror jag på när det gäller dessa armband iaf! Har använt dem i flera år vid biverkningar vid utsättningar och insättningar. Illamående öht.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gomorron.. :)

      Nää, jag får stå ut tills jag har satt ut skiten. Nånting gör ju att kroppen helt plötsligt sparkar bakut efter att jag ätit dem i kanske fyra år. Yolo. ;)

      Radera
  2. Wells, du måste ju testa armbanden om du inte redan har det! I promise, jag är skeptisk om någon, men da shit funkar vid utsättning (till och med utsättning av lyrica då jag kräks om jag inte har armbanden på mig)

    Carpe noctem ftw!

    SvaraRadera