söndag 21 juli 2013

Heeeej..

Men vad jag är dåligt på att skriva, och läsa.. Jag vet inte, jag har kanske nån slags paus?

Jag har i alla fall tvättstuga idag också. Om ett tag. Dessutom har jag rastat grannens vovve på "morgonen", det vill säga lunchen. Jag och Stella gick upp och hämtade honom och så gick vi ut en sväng. Normalt sett går jag bara upp lite bakom husen på morgonen med min lilla gris, och grannhunden hade faktiskt varit helt nöjd med att göra det också för han är lite mammig och vill inte gå utan henne. Men med lite glada tillrop så gick vi i samlad trupp, alla tre lika trötta. Jag vill helst inte gå nånstans innan mitt kaffe och rök, men det gick bra.

Nu är jag liksom ganska pigg! Jag kanske ska börja släpa min trötthund på samma tur om mornarna..

Åååh, när jag lämnade grannhunden igen och gick ut i trappen så råkade jag släppa Stella rakt på grannkillen! Jag hörde inte hur han smög ut från sin lägenhet.. Han är jättetrevlig och så, men Stella tycker inte om hans landsfränder, så att säga. Hon verkar ha lärt sig att skilja på person och person efter att jag talat om för henne många gånger att han är snäll och han har heller inte försökt hoppa på oss/skrikit på oss/varit påtänd. Jag bad tusen gånger om ursäkt och han sa att det inte var nån fara och frågade om jag flyttat in till grannen. Duktig granne, duktig hund, klantig morsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar