söndag 3 mars 2013

Glossybox!





Det känns som om jag hoppat över en massa boxar, men så kan det bli. Jag kanske kommer med dem i efterhand, det vet man ju aldrig. Om jag listar ut vilka jag postat det vill säga.. Ahja, nog om det.

Jag fick den här lilla boxen i veckan! Yay, sa jag då.

För det första har jag länge velat testa det här med torr-schampo! Det verkar ju bekvämt lixom? Den där grönrandiga burken är en sprayburk med just torr-schampo.. Idag tog jag mig för att testa den istället för att städa köket. Jag sprayade typ halva huvudet, bara för att se ordentligt. Mitt hår var relativt otvättat men inte superflottigt. Man delar lite på håret och sprayar mot hårbotten som jag förstod det hela, det känns lite som sån där snöspray som man kan ha på fönstret på julen ni vet? Kallt är det också. Sen ska man "massera" runt det och "borsta noga". Resultatet är väl att jag inte rekommenderar det till svart hår, mitt hår ser dammigt ut trots en massa borstande. Om det är "rent" eller inte vet jag inte, nån slags struktur-skillnad är det. Det är det. Nån sa att det ska ge "lite volym" men det vet jag inte om jag tycker. Kanske lite. Men jag satte ju i och för sig tillbaka håret i klämman när jag var klar..

Till mitt dammiga hår har jag för övrigt en liiiiite för ljus foundation på mig. Haha.. Av nån anledning har jag tre albino-foundations och ingen bra.

Okej, tillbaka till boxen!

Den lilla flarran är ännu en hårolja! Jag älskar hårolja! Dock gör jag uppenbarligen inte av med så mycket eftersom det här är den tredje sorten jag fått i box och än har jag inte hunnit ta slut på dem. Inte har jag hunnit testa den heller.

Den vita långa asken är en lipliner.. Jag vet inte när jag ska använda sån, för jag känner mig jätteobekväm i läppstift, men det är en diskret färg som matchar ett läppstift + gloss som jag fått i en tidigare box.

Den där rosa asken är en "cheek + lip tint". Det är meningen att man ska använda sig av klägg istället för pulver-rouge, och antagligen klägga på läpparna också. Vad det ser ut som är blåbärs.. sås? Nämen ni vet hur de färgar av sig? Blåbären? Duttar man på med fingret på till exempel kinden så blir det ju tintat, det blir det, men fingrarna ser ut som om man plockat blåbär. På läpparna tyckte jag det såg ut som nån blandning av att ha ätit blåbär eller att ha för låg syrehalt i blodet.. Mh, inte jätteimponerad.

Men Lush kan man alltid lita på! Jag handlade jämt på Lush när det fanns i stan och när jag hade råd. Det kostar men å andra sidan är produkterna fantastiska och djurfria och allt sånt som jag tycker är viktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar