torsdag 21 mars 2013

Copycats

Jag fnittrar lite självgott när jag märker att folk smittas av mitt språk.

Jag kan, som jag sagt förut, både föra mig och konversera efter vad som krävs, men till vardags i bekväma konversationer så använder jag mig inte bara av en lång rad svordomar, utan också en hel del påhittade ord. En del påhittade/kombinerade svordomar också när jag tänker efter. Eller stavningar lixom. 

De här orden har jag väl själv endera snappat upp genom åren, eller helt enkelt programmerat in i hjärnan helt själv. Lol-cats kan ha hjärntvättat mig lite.. Jag är väl egentligen som en svamp när det gäller språk, jag gillar ju språk! 

Nu märker jag att N snappat upp en hel del från mig, vilket bara är smickrande! Lite sött faktiskt.. Jag har sett facebook-konversationer mellan andra bekanta där de också använder mitt språk. Perfa! 

Jag antar att folk ibland kan underskatta mig, de tror att jag är outbildad och korkad på grund av mitt språk. "Svordomar är ett tecken på dåligt ordförråd" brukar det heta. Nu finns det faktiskt forskning på att det är tvärt om, att förmågan att använda "kraftuttryck" är ett tecken på ett varierat ordförråd. 

Jag har några ticks också! Varje gång, vilket är jätteofta, jag hör "nuclear" så måste jag köra den här: 


Jag hittar den inte där man lägger till en länk, så ni får klicka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar