måndag 25 februari 2013

And down I went

Jag rensade på fejjan, jag gör det då och då, och hamnade på 2011. Sen satt jag här och grät en stund.

Vart och vartannat inlägg handlade om migrän och kräkningar. Det var väl inte så konstigt, men jag vet inte riktigt om jag satte ihop sambandet just då. Några inlägg handlade om min mor, om hur hon totalt ignorerade mina panikångestattacker ("har du ingen psykolog som du kan prata med om den där ångesten") och (det hade jag glömt) hur hon inte kunde komma och hjälpa mig packa inför mormors flytt för att hon inte hade fixat håret. Om hur jag blev anklagad och hotad med polisanmälan för de där jävla pengarna som försvann (och dök upp). Sen var det inlägg från tiden när mormor låg på sjukhus, hur jag "fick sova några timmar i alla fall" och blev väckt av att personalen ringde för att läkaren ville ha möte med mig och till slut ringde och sa att jag nog borde ta mig dit, omgående.

Det overkliga meddelandet jag skrev när jag kom hem från sjukhuset.

Inlägget efter det löd: "Det är så mycket som ska göras, jag slår av känslorna och gör det jag gör bäst, ordnar." Och det gjorde jag.

Det känns som tusen år sen och ett annat liv, och det är väl vad hela 2.0 konceptet handlar om. Men jag vet inte hur i helvete jag överlevde det där, hur det kommer sig att jag sitter här idag? Manisk var jag ju såklart, det är ju uppenbart. Upp på fötterna och full gas framåt! Det kostade.. Jag sitter här i spillror av mitt gamla liv och försöker skrapa ihop till ett nytt.

Nu känns det lite bättre, när jag pratat med er.


3 kommentarer:

  1. Kram! Det är inte du som blev fucked up, det var världen omkring dig. Leve Anna 2.0!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack bästa du! Trodde jag svarat dig men det hade jag uppenbarligen inte..

      Gonattvisan uppskattades mycket! :-)

      Radera
  2. Glömde posta gonattvisan... http://youtu.be/p_cdXNWD1VY

    SvaraRadera