söndag 27 januari 2013

Sju svåra år

Det är en term som inte blivit använd på ett tag! Väldigt passande eftersom det är precis så jag ser ut..

Tror jag haft fyra hysteriska nysattacker idag! Såna som man inte riktigt hinner andas in mellan nysningarna. Jätteskönt. Får ångest när det känns som om lungorna töms.. Jag vet inte om det kliar mindre eller (troligare) att jag vant mig. Känns som när ett långt (om man har långt hår) hårstrå fastnar i bhn (om man är kvinna eller vad fan, jag dömer ingen) och kittlas ner på magen och man får inte riktigt tag på det. Överfuckingallt.

Ansiktet känns sönderkliat och ögonen, ögonen mina vänner, ser både söndergråtna och pårökta ut. Tycker det på avstånd ser ut som om jag fått ett lazyeye men det måste väl vara nån slags illusion? Hoppas jag. Har ganska perfekt syn (enda i familjen utan glasögon men å andra sidan var jag inte allergisk mot nåt för två år sen lix..) förutom att jag är aningens ansiktsblind.

På onsdag ska jag till läkaren. Fantiserar om hur jag har ataraxen i väskan och ba sväljer två tabletter när jag är klar med besöket..

Och ja, jag vidhåller att allergier är skitlöjliga. Vad är det här? Naturligt urval? Ett jävla vrak är vad jag är..

Pöss

4 kommentarer:

  1. när får du veta vilken typ av allergi du har?
    jag hade en klådperiod för någon vecka sen, den varade i några dagar och den höll på att driva mig till vansinne.. jag brukar få det varje år men de varar oftast längre.. de brukar dessutom komma till våren så vad detta var vettefan..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Onsdag! Antar jag.. Har först en tid hos sköterska för pricktest (inte prickfest!) och sen en läkartid strax efter. De får ge mig vilken medicin de vill, men djuren ska ingenstans! För pricktestet måste jag vara utan atarax en vecka innan och det här är resultatet. :-(

      Hm, ska du också vara allergisk?? Konstigt att det bara dök upp och försvann.. Ni har väl istid ni också?

      Radera
    2. jag funderade på om det kunde vara kylan som gav mig klåda faktiskt.. eftersom varmt bad och babyolja i massor lindrade med en gång

      jag tror jag läste något om vaccin mot särskilda allergier, har din läkare sagt något om det?
      och sen finns det en nässpray som hindrar allergener komma åt en.. inte testat den dock, läste om den då när det kliade så

      Radera
    3. Kan det absolut vara! :-)

      Nä, jag har inte ens en läkare på vårdcentralen! Eller, den jag har är jämnt sjukskriven så det var väl typ femton år sen? Men jag har begärt ny..

      Atarax har ju uppenbarligen gjort enorm skillnad, men den har jag ju från psyk. Inte blivit erbjuden nåt från vårdcentralen.. Steg ett är väl att se vad det är, sen ser jag fram emot atarax! Haha..

      Radera