torsdag 30 augusti 2012

Orkar inte!!!

Har sovit "sådär" eftersom det här med dygnsvändandet inte funkar riktigt så bra som jag hade tänkt..

Så, första promenaden träffar vi I med vovve, och sedan kom G med vovve. Allt var frid och fröjd och bara utifall ni tror att min hund är rabiat mot allt så är hon inte det utan de här tre hundarna trivs utmärkt tillsammans.. Mm.. Sen då, sen kom fyllekärringen med sin vita hund. G har kanske inte sett de möten vi har haft med den här människan men hon såg ut som en fågelholk och frågade om fyllekärringen ens hade nåt slags begrepp om vad som skulle hända om jag tappade min hund när hon envisas med att gå rakt på oss. Nej, sa jag. Hon har tidigare förklarat att hon minsann inte är "rädd" för mig utan att jag i stället är rädd för henne! Vi kan jämföra det med att kliva rakt ut över ett övergångsställe utan att ens kolla om det kommer nån bil, och om denna bil tänker stanna. "Jag har rätt att gå här!!", vilket är lika klipskt och moget som "luften är fri".

Nyss var jag ute med hundskrället och när jag svänger runt huset så kommer *tadaa* Satans-collien! Den människan har i alla fall begrepp om att stanna när hon ser oss, även om hon inte kan dra in hunden på kort koppel för då hugger den ju henne. Vi tog och svängde åt ett annat håll, för att det kändes smidigare, bara för att upptäcka att bakom det hörnet så står Plymå-hunden och gapar! Det är en liten hund som ja, ser ut som en jävla soffkudde, den skäller konstant - hela jävla fucking tiden - och när gubben (som sedan dess dött för hundjäveln är en miljard år gammal) var ute med den tyckte han att våra hundar skulle hälsa. Det tyckte jag väl var okej tills soffkudden högg min hund i näsan. Sedan dess så tycker hon inte så mycket om den..

Sen gick vi runt huset, jag var - är - aningens irriterad och hennes jävla pinn/gräsätande gjorde inte saken bättre. Just nu skulle jag helst vilja gå och lägga mig.

Tre dagar i rad har vi fått full pott på Stellas hatobjekt, just nu känns det som om hon borde få lära sig att gå på lådan. Trött, sur, less och vi kan kanske tippa på en gnutta pms. Fullmåne är det också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar