onsdag 1 augusti 2012

Missförstå mig rätt, men för dig kan jag döda..

Jag hade en relativt lång lista igår, jag har börjat med listor igen ja, och trots att jag inte direkt strök nåt så kändes det som om jag hade fullt upp hela dagen. Jag tvättade handdukar? Jag var till Ica/Apotek/Kioskarna också i och för sig.. Fixade lite med mina stackars blommor. Härom dagen fick jag för mig att putsa sovrumsfönstret, och då måste jag ju styra upp blommorna där, duscha dem och sånt. När jag skulle duscha "jul"-kaktusen såg jag att hela krukan buktade ut i botten och den måste alltså planteras om.. Aja, ny lista idag..

Jag vet inte riktigt hur jag mår.. Jag tänker inte utan bara kör, jag orkar inte må längre. Jag har ingen ork för bullshit och lögner och dumheter heller.. Jag var rätt nöjd med att den nya grannen är ett bekant ansikte tills grannen ovanpå påminde mig om att den nya är en sån där som granskar alla andra och vet bättre, speciellt angående hundar då. Efter allt hund-tjafs på fejjan så har jag absolut nolltolerans mot folk som talar om för mig hur fel jag gör och hur jag ska göra, enligt dem alltså. En "vänlig själ" och tillika hundpsykolog meddelade mig att min hund skäller på andra hundar när de kommer för nära för att hon inte vill ha dem så nära! Det hade jag aldrig gissat mig till.. Det behövde jag inte en hundpsykolog till, om vi säger så. Över lag är jag jävligt less på att folk ska veta bättre hela jävla tiden. Sen får jag höra att jag "är så envis" när jag står på mig.

Jag var dödens trött även efter mina två muggar starkt kaffe, men så tog jag min rosa lilla energidryck och den kanske hjälpte lite? Det vore ju fantastiskt om det finns nånting som faktiskt piggar upp?

Igår lagade jag paj också! Äntligen en riktig paj.. I min smulpaj ska det vara tre delar havregryn och en del mjöl, och sen en massa annat såklart, men havregrynet gör den matig och det är sån paj som jag har gjort hela mitt liv, den pajen som Mormor gjorde. Men nä, jag gör fel där med.

Just ja, det känns som om min dator tänker ge upp.. By the way. Jag har ingen aning om vad som är fel.

Kan du inte se att vi är gjorda för varandra
du skulle veta bättre
om du öppnar dina armar
jag vet att du vill ha mig
jag vet att du gör fel

Lova - Josef Zackrisson


1 kommentar:

  1. Sv; JAAA! Det var tydligen nån slags genomsnittlig månadslön i Sverige!

    Det låter som att du får bjuda mig på paj nån gång!

    SvaraRadera