onsdag 4 juli 2012

Ett år sen, 4 juli 2011

Eftersom jag har en bild på en bok så antar jag att jag fortfarande läste böcker.. Jag längtar efter att läsa om vissa böcker, ominstallera dem i min hjärna lixom..

Förra året då, det verkar ha varit ännu en omöjlig dag. Jag skriver om att jag i stort sett slutat äta och att jag bett andra människor att ringa mina samtal för att jag inte klarar av att prata med fler idioter.. Det handlar om den där jävla lampan, tror jag.. Men vi kan gå in närmare på det om några dagar.

Jag stod också i begrepp att byta efternamn, jag tog min pappas namn för nästan ett år sen. Jag beställde papper om det som aldrig kom och beställde nya och så vidare och till slut fick jag en hel bunt samtidigt, dock var det fel eftersom det gällde namnbyte vid giftemål och nåt sånt hade jag då fan inte. Jag gjorde det för att skala av mig nåt gammalt, för att komma tillbaka som en bättre version. Precis som med bloggen, jag döpte den till "RockerAnna 2.0" av en anledning, och under året har jag försökt avgöra om jag gör saker av gammal vana eller om det verkligen är jaget som talar. Mh, det har varit många bakslag när jag springer tillbaka till min säkra gamla person.. Jag tycker inte speciellt mycket om mig själv, jag ser mig själv göra saker som jag sett andra göra och föraktat dem för det.. Förakta är kanske ett starkt ord, det har jag gjort ibland, ibland har jag nog bara stört mig på dem.. Oavsett så känns det ju inte bra! Den enda vägen är framåt och jag ska framåt till nåt bättre. Det är en process antar jag, den måste få ta tid..

Ett viktigt tillägg i det här med namnet, min Mormor var på min sida och hon förstod varför jag gjorde det, hon tyckte att jag fick heta vad jag ville. Min mor tog det hela mindre bra..

Jag blev kallad en massa saker under den här tiden, som jag tog upp sist också. Omöjlig, gapig, envis, självisk med mera.. Och ja, vissa saker är jag. Jag släpper aldrig taget om något som jag vill ha, jag vet inte när jag borde ge mig och jag vänder upp och ner på världen för att komma åt det. Sådan matte, sådan hund heter det ju..  Men jag är inte självisk, det ska vi också prata om senare..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar