lördag 14 juli 2012

Hon är rätt bra den där Inzi..

Jag blev lite inspirerad när jag pratade hårfärg med Inzi, självklart har vi använt samma hårfärg (pillarbox red) och bla bla eftersom vi är läskigt jävla lika på en massa punkter. Vilket ju är trevligt! Jag är i alla fall glad att jag hittade på henne på the internet machine och på den vägen är det. 

Jag, som alltid tänker innan jag agerar, tvättade håret för att gosa i ovan sagda färg, öppnar burken och inser att jag har en (1) handske.. Jag vet att den där färgen är omöjlig att få bort och att jag kommer se ut som om jag mördat nån, vilket inte skulle göra min "farliga" image här på gården bättre.. Vi kan prata mer om folk som är rädda för mig en annan gång. 

Hur som, jag tryckte in näsan mellan balkongavskiljaren och våra innätade balkonger och hojtade på grannen, för andra gången idag. Hon hade handskar och jag fick två stycken.. Torpet i mitt hjärta, som jag brukar säga. 



Nu sitter jag här, efter att ha hällt i Stockholms blodbad i mitt huvud, med två plastpåsar över min Lilla My-frisyr, väl inpacketerat av diverse hårsnoddar. Det är tur att jag har mina luvtröjor så jag kan gå ut med hunden ikväll.. Ju längre färgen får sitta, desto bättre är det, har jag fått lära mig. Sex-åtta timmar borde bli bra.

Jag veeet inte var energin kommer ifrån, hypo is the shit.. 

5 kommentarer:

  1. weee vad gullig du =) ja det är bra att du fann mig!
    ja visst ser det ut som ett blodbad och det är ganska styggt mot badrum om man inte är försiktig, vilket ju tidigare hänt haha. jag fick min mamma att använda det ett par gånger, hon älskade just skrikrött det kunde bli men nu är hon kanske för gammal och håller sig till de som finns på ica.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ser ju verkligen ut som en burk med blod som man står och mosar i håret! Jag gav upp efter fyra timmar, orkar inte sova med det inatt. Nästa gång får jag börja lite tidigare! Nu är håret blött och det ser inte ut att ha tagit lika mycket som det gjorde när jag blekte och iofs sov med det, men vi får se imorgon! Känner att jag nog inte ska blåsa håret inatt även om grannen ovanpå är svårväckt och förstående.

      Morsan kör också med nån slags röd hårfärg nu när jag tänker efter, men hon går ju på salooooong för man kan ju inte färga sjääääälv heller.

      Radera
  2. jo btw, jag bruka ta såna där latex/nylon handskar när jag är hos läkaren eller sjukhus och får vänta för länge, en näve med såna ner i väskan och de är mycket bättre till hårfärgning än såna usla som kommer med. finns iofs liknande å köpa i affären (tror jag)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jaja, lätt! Har inte varit på sjukhus på ett tag dock.. :) Det finns att köpa på apoteket, och där köpte jag en förpackning sist, men jag fick höra av grannen att de är mycket billigare på ica maxi.. Jag ska kika där om jag kommer ut nån dag!

      Radera
  3. Jag vill se ditt röda hår! :)
    Med jämna mellanrum får jag anfall och vill också färga håret riktigt skrikigt, men det var ganska många år sen jag släppte efter för det! ;)

    SvaraRadera