fredag 29 juni 2012

Godmorgon..

Fkassan ringde vid nio, min lilla ryska. Hon kryssade i nån ruta och vips så ordnade det sig, i mitt fall kunde hon ta ett temporärt beslut själv, i och med att hon arbetar med min sjukpension (eller vad fan det heter nu för tiden.. ). Så pengar kommer den andra juli. Jag tror det var så vi sa, hennes brytning är lite spännande men jag tror att jag har lärt mig att förstå den nu, det tog några år..

Jag somnade igår eftermiddag igen och vaknade nån gång vid elva tolv.. Vi var ut och kissade och jag fixade lite att äta och sen somnade vi om igen. Jag vaknade av att Cujo satt på pallen, på väg upp i krukväxterna, bara någon minut innan telefonen ringde.. Annars hade säkert Felix fixat väckning, han har listat ut att jag vaknar om han river ner mina böcker, jorå, det kan du ge dig fan på att jag gör.. 

Idag blir det väl Ica.. Jag får passa på att gå innan jag blir för trött bara. Det är ju helt galet det här med tröttheten. Men först, kaffe!!!

Morgonmusik? I haz it..


10 kommentarer:

  1. Svar
    1. Haha, självklart gör jag det, men why?

      Radera
    2. Ramones till frukost!

      Radera
    3. Ärligt talat så körde jag lite tidigt 90-tals pop också.. Minns du East 17? :D The flashbacks, I tell you..

      Radera
  2. temporärt beslut för sjukersättning??? hur menar du då?
    skulle vara lite orolig om jag var du

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, temporärt beslut för sjukPENNING tills sjukersättningen är klar. Läkaren sa att han skulle sjukskriva längre än vad han har gjort, jag har inte orkat kontrollera det men när jag inte fick några pengar så förstod jag ju att nåt var lite fel.. I väntan på att han skriver ett nytt intyg så kryssade hon i nån ruta så att jag kan betala mina räkningar och äta.. Krångel, krångel, krångel..

      Radera
  3. jaa det e gärna krångel med sånt:(
    de vill gärna ha ansökn ett år innan men har man snäll handläggare så:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon är jättebra min handläggare! Även om hon blir frustrerad över att hon ibland inte kan göra nåt på grund av deras korkade regler. Hon tycker också att de är idiotiska! Sjukersättningen (den fasta) är på väg, det har den varit sen i mars tror jag.. Det har varit kompleteringar osv.. Nu fick jag skicka in ett intyg om att jag bott i sverige hela mitt liv..

      Radera
  4. men det är ju inte ramones! det är ju joey ramone.. mvh en ramonesnörd ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag vet, men det gjorde uppenbarligen inte den som la upp videon. :) Hittade även en "Ramones"-låt som Billy Idol sjöng..

      Radera