tisdag 12 juni 2012

Blöt hund iz blöt..

Och blöt mammis är också jävligt blöt!

Jag stod och snackade med grannen på balkongen och vi frågade om vi fick gå med när hon skulle ut med hunden, det fick vi såklart. Det var uppehåll, arton grader och lite molnigt.. Mmm. Vi kom inte speciellt långt innan det började regna litegrann, sen började det ösa ner, ordentligt, som spön i backen. Vi parkerade oss under ett träd en stund men det gav inte med sig det minsta. Min mördarhund gillar inte regn, alls. Då vill lilla fröken hem å det bestämdaste och skuttar och skriker och har sig. Jag vann nog "Miss wet luvtröja" idag!

Jag parkerade hunden i hallen, slet av mig luvtröjan som droppade pölar, och hittade ett badlakan till fröken hund, när hon var hyfsat torr (tack och lov har hon ju knappt nån päls) så slängde jag in mina kläder i tvättmaskinen (tack och lov för lilla Kenny) och slet på mig mina mysbyxor. Håret vill jag inte ens tänka på hur fan jag ska lyckas borsta ur.. Jag blir lockig av regn, jättekul, verkligen.

Undrar hur min arma petun mår.. Men jorå, det var skoj med en promenix, jätteskoj..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar