tisdag 3 april 2012

Deklaration.

Har fått min deklaration för några dagar sen, och jag är väl inte direkt överlycklig över den lilla slanten jag får tillbaka. Jag har mindre skulder nu än vad jag haft tidigare år och det är väl därför.

Men, till saken.. Jag fick mormors deklaration idag. Eller rättare sagt dödsboets deklaration. Det får jag eftersom att adressändringen går till mig, för att jag skötte alla räkningar och sånt. Men jag anser att jag har gjort mitt och jag är heller inte dödsbodelägare. Kanske är jag lite småsint eftersom att min "familj" inte ens hörde av sig när jag fyllde år.. Hur som, jag tänker inte lägga två strån i kors för att ordna med deklarationen. Jag tror dock inte att min mor kommer att lista ut att hon måste fixa det och att posten fortfarande går till mig. Den stackars korkade kraken har nog inget begrepp om hur mycket jag gjort åt dem..

Jag är lite ledsen för jag tänker på förra påsken.. Kanske kan utveckla det lite mer i ett senare inlägg.

7 kommentarer:

  1. känns som jag får läsa din blogg från början snart
    har seriöst velat klippa med min en halva av min familj många gånger så.. ja, jag vet inte. kram i alla fall!

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag förstår valet att bryta helt
      jag är kraftigt medberoende i sjukdom sedan liten, sen blev jag för sjuk själv.. jädra ond cirkel
      men nu är jag långt ifrån så lite avstånd är nog alltid bra för relationerna
      sen hatar jag att prata i telefon så vill nån mig något så får de smsa

      Radera
    2. Vi är nog väldigt lika på sätt och vis.. Har också ett medberoende som jag ibland brottas med, att vara till lags till exempel. Ingen triggar igång mig som min mor gör och jag mår så dåligt av att bli så arg och frustrerad plus att hon inte ger mig nåt, så det bästa valet är att inte ha kontakt med henne. Men ibland önskar jag väl såklart att det hade funnits en "normal" relation, som alla andra har, men nu är det inte möjligt.

      Radera
    3. låter ehm, ganska precis som mitt medberoende. tror jag kommer få en stroke om jag fortsätter vara för nära, avstånd är nog bra
      jag är dock inte redo att klippa, men jag har försökt tidigare.

      Radera
    4. Det är ju inget beslut som jag tagit över en natt, men nu kände jag att det var rätt läge och det kan ju bara du känna efter själv om och när du vill bryta med dem..

      Radera
    5. är i en annan stad nu så det får testas ett tag. men jag är med dig fullkomligt, jag förstår att det måste tagit dig en hel del att komma till det beslutet och det är skit att det blev så. jag tycker alla förtjänar bra föräldrar, vad fan skaffar de oss för annars. jag tycker det ska krävas licens för att skaffa barn, seriöst
      ja, ja
      kram

      Radera
  2. sv;Hahahaha men herregud, du är ju bara för bra!
    Nu vet jag vad jag ska bjuda på om jag får hem folk nån gång ;)
    Det här var ju nån budgetvariant, egentligen ska man nog gå till nåt glasställe och köpa det, har sett både det och lasagneglass, hamburgerglass och diverse andra konstigheter ;)

    SvaraRadera