tisdag 7 februari 2012

Pay up!

Igår blev det en massa flaxande! Jag känner mig jättenöjd med mig själv trots att jag vet att det kommer att kosta idag. 

Jag och grannen bestämt oss för att åka på kryss, det tror jag att jag nämnde tidigare. Igår åkte vi ner till resebyrån och bokade, och betalade! No turning back.. Vi ska glida runt på Galaxy första helgen i mars, vilket är ganska passande eftersom jag fyller år däromkring. Jag oroar mig för hundvakten, för maten, för kläderna, för när båten sjunker och så vidare, men det är bara att gå genom elden. 




Tidigare skrev jag om mirakelmedlet kokosolja, det gjorde jag här, och när vi ändå var på stan så gick jag in på hälsokostbutiken som passande nog var precis där bussen stannade och köpte olja. De hade inte den sorten som deras hemsida utlovade, men istället hade de Kung Markattas som är så bra det går att få. Jag önskar för övrigt att jag fick tag i fler produkter från Kung Markatta.. Idag är första dagen på kokosoljelivet, jag körde ner en halv tesked i min frukostsmoothie, det smakar lätt oljigt men inte alls äckligt. Dessutom kommer jag ju bli som en ny människa! Nåja, vi får se hur det är med den saken, men jag tror att det är en bra grej.. 




Vi lyxade till det och käkade kinabuffe dessutom. Hong Kong har nog den bästa kinan i stan, och den mysigaste restaurangen. 

Nu när det har varit så här kallt så har jag verkligen lidit med min lilla hund som inte har nån päls att tala om, jag har tänkt i flera år att jag ska köpa en sån där flashig jacka till henne, men ekonomin har satt stopp för det. Igår tog jag mig i kragen och vi åkte ut till djuraffären och köpte ett Hurtta-täcke! Det gick på 600 jävla spänn, men det är det nog värt. Nu blev det ju i och för sig lite varmare bara för det, i morse när vi var ute tror jag att det var fem grader kallt.. Men jag är övertygad om att det kommer snöa tills midsommar eftersom att vädret har blivit helt galet och vi hade maskrosor i november. Hon blev jättestilig i täcket och verkade glad och nöjd! Det är lite stort, men jag tror inte att det gör så mycket.. 



Det här kommer ju ta på krafterna, men det var det värt, saker måste ju göras. För att inte tala om hur slut jag kommer vara efter den vilosamma kryssen! Men det spelar ingen roll vad kroppen tycker, idag ska jag ut och shoppa med en annan granne. Hon är snäll nog och kör omkring mig när jag behöver åka och handla saker, som kattsand, och amerikanska pannkakor! Helvete vad jag ska köpa pannkakor!! 


2 kommentarer:

  1. Kokosolja alltså.... Det vore kanske värt att testa! Vart får man tag på sånt, hälsokostbutiker eller? :)

    SvaraRadera
  2. Jadu... Avgrund och död ungefär!
    Som den äldsta, äckligaste gamla gubbe du kan tänka dig, impregnerad i svett.
    Fast värre.

    Fan att jag var i en hälsokostaffär och rände så sent som i eftermiddags då, glömde helt bort det då!!

    SvaraRadera