måndag 6 februari 2012

Måndag - Måndagskören.

Jag satt här och fundilurade och läste lite bloggar när jag uppmärksammade ett märkligt bankande som verkade komma från trappen... Sen kom jag på att det är måndag. 

Vi har ett stående inslag här i trappen nämligen, varje måndag så kommer det ett gäng - och med gäng menar jag många - människor för att idka sång? bönemöte? jag är lite osäker på exakt vad det är de gör där uppe. Högst upp, såklart, i den lilla ettan samlas de. De stuvar om möbler och sjunger. De gör det här i ett par tre timmar, för att sedan banka sig ner hela vägen igen, som en elefanthjord ungefär. 

Ja det är ju ett färglatt inslag i vardagen i alla fall.. 

1 kommentar:

  1. Hahahaha vad spännande! Du ska inte gå med i deras lilla sekt?

    sv; Han är inte särskilt snäll heller ;)

    SvaraRadera