torsdag 2 februari 2012

14 grader kallt.

Det är svinkallt ute, jag lovar att mina ögon höll på att frysa till isbitar. Jag gnällde till C om att jag höll på att bli blind när vi gick till Ica. Det visade sig att mina två kuddar, två mysbyxor och ett litet set med sminkborstar behövde en stor Ellos-kartong. Jag trodde väl ändå att de hade vacumpackat kuddarna, men icke. Det ska bli riktigt skönt med nya kuddar, de gamla är söndertvättade och vinda och knöliga.

Det känns rätt bra idag! Jag har en veckolista på saker som jag har tänkt att beta av, och den blir faktiskt mindre. Jag har frostat av frysen, det var ju ett bra tillfälle att göra det är en miljard grader kallt ute. Jag har rensat hela min sminklåda och slängt mängder med skit som jag hade liggande, det passar utmärkt nu när jag väntar hem nya fina saker. Jag lyckades dessutom slänga på lite smink i ansiktet!


Jag känner att bloggen saknar bilder, så jag bjuder på mitt Apoteksbesök. Vitaminer, magkatarr-tabletter och en ny pincett.


Och det här är mina tjusiga sminkborstar som jag köpt på Ellos. Ett omdöme var "som att bli borstad med en kattsvans i ansiktet" och efter att ha testat den stora så kan jag nog hålla med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar