måndag 30 januari 2012

Right on..

Det funkar bra nu! Det här med listan och mål och grejer!

Jag hade tvättstuga i morse, jag har inte satt min fot där nere på säkert fyra år.. Men det är så mycket enklare att tvätta lakan där nere, jag slipper hänga lakan överallt i lägenheten och torktumlingen eliminerar en massa katthår. Det gick i alla fall jättebra, jag fick en liten kris när jag började tänka på att det faktiskt skulle komma nån och vilja ha tvättstugan efter mig, och det gjorde mig lite stressad. Sen räknade jag ut att det antagligen var min lilla rockstjärne-granne som är fett snygg och som gör att jag känner mig som fjorton varje gång jag möter honom och han hejar glatt och jag får ur mig ett otroligt mesigt "hej!" eller nåt annat olämpligt. Men sen lugnade jag ner mig och det visade sig att grannen inte ville ha sin tvättid.

Jag lagade mat inatt (dygnet, tänk på dygnet), riktig mat! Med potatis och grejer.. Jag glömde visst att ha i buljong men det blev ätbart ändå. Jag älskar potatis. Och lök.

Jag känner mig i alla fall ganska nöjd med mig själv.. Jag försöker fokusera på det som står på min lista och blunda för allt annat som är runtomkring.

Min geniala plan för att "hålla mig vaken" var "jag tar mig en liten tupplur". På tre timmar.. Nu får vi hoppas att de här tre timmarna inte dras bort från min riktiga sömn för då kommer vi ingenstans med att vända dygnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar