måndag 7 november 2011

Jag glänser.

Ikväll är den riktigt svår. Ångesten. Jag fyllde precis på min dos med lugnande för jag känner att det börjar bli ohållbart.
Jag känner inte ens den egentliga orsaken till ångesten eftersom den är så djupt inkapslad, utan den får istället formen av "småsaker". Beslutet att byta namn till exempel. Det var genomtänkt, det vet jag, men det känns inte så nu.

Den naturliga och logiska förklaringen till att ångesten är enorm ikväll är naturligtvis mötet med juristen. Men jag har grävt ner den så djupt att mötet bara handlade om papper och siffror och bokföring. Hanterbara saker. Mötet gick utmärkt, jag glänste i mina bokföringskunskaper och inte en människa skulle kunna gissa att jag är sjuk och att jag är i sämre skick än jag någonsin varit. Jag gick på stan med min mor och träffade en massa människor jag känner och det kramades och pratades och glänstes. Min mor shoppade och jag tror att jag kan ha önskat mig en present, en julklapp. Min mor verkade som om hon ville ge mig den. Det kändes nästan normalt för en stund. Som om det kommer att bli en jul, som om jag vill träffa min mor, som om allt är som vanligt. Jag glänste.
Människor som jag träffar i min "aktivitet" säger att jag "inte alls verkar må dåligt" när jag säger att jag mår jättedåligt. Jag är så där social och verbal och intelligent och rolig som bara jag kan vara.. Jag lurar dem alla men jag kan inte låta bli, det är min skyddsmekanism och jag kan inte styra den.

Imorgon ska jag inleda samtalsterapi. Men jag har fått en ny kontakt och vi har en lång lång väg att gå innan jag ens tänker trampa på det minerade området. Jag har bett om benzo för att klara av det, men de vill inte ge mig det. Jag är livrädd för att få en ny panikattack som jag nyss hade, när jag verkligen trodde att jag skulle dö.

Jag behövde skriva av mig, och medicinen borde väl fungera snart. Jag har också ångest över att jag lagt mig utan att byta i kattlådorna. Som om katterna inte klarar en kväll utan att jag gör det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar