tisdag 24 juni 2014

Pawkeet

Tre av veckans fyra paket har levererats! Snörena kom fram utan problem, väldigt snabbt dessutom. Det är jag glad för eftersom de kostade en god slant. Vi fick tre rullar bajspåsar av Animail, 150 påsar sammanlagt. De är inte de bästa påsarna jag någonsin sett, men absolut inte de sämsta heller, och gratis. Hjärta Animail. Efter vår promenad så dök även blötmaten upp, jag slet åt mig kartongen innan herr postutkörare hunnit kontrollera mitt namn på dörren, men så kan det vara.

När jag var på ica kände jag mig lite yrslig, och när jag kom hem så såg jag att jag glömt att ta mina meds. Idag också. Jag tog tydligen inte några igår heller? Det var väl för mycket stressande och sen gjorde vi tidig kväll.. Jag får stå ut med den här bleh-känslan ikväll tror jag. Trött är jag också, efter gårdagen.

Just nu försöker jag hålla mig vaken en stund till, och lyssnar på rättegången. Bug-guy nummer två slaktas av åklagarsidan.. Jag har inte alls koncentration nog för att lista ut hur jag gör ett armband med leopardfläckar, som jag hade tänkt.

Vi träffade en kopparödla på väg till skogen idag. Den ba låg där och glodde. Halvvägs upp på vägen. Jag vet inte om den levde, vi petade inte på den. Den hade liksom huvudet upplyft från asfalten så jag antog att den levde? Sen gick jag och funderade över det lustiga med en ödla utan ben, och hur jobbigt det måste vara att inte ha några armar, en stund.

Och så har jag funderat på alla fina grejer som man kan köpa när man är en riktig människa som får ta emot paket. Som en telefon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar