fredag 4 april 2014

Blockningar

Av en händelse noterade jag att inte mindre än två personer som tidigare valt att blocka mig på Facebook har avblockat mig. Jag var inte inne och snokade nu, men jag vet att det här är relativt nygjort. Gemensamma vänner and all that, ibland glider ett öga förbi och kollar. Det ger mig blandade känslor i alla fall..

Uppdatering Felix:

Han mådde ganska snabbt lite bättre efter att jag höjde medicinen, på eget bevåg. Jag ringde på måndagen och bad vetten ringa upp mig, det gjorde hon klockan sex på tisdag kväll. Ni vet redan hur missnöjd jag är med den här personen.. Vi kom fram till att testa ett vet-foder till hans mage, och hon menade att det ju fanns "provpåsar" att få eftersom att han är väldigt kinkig med vad han vill äta.

Så jag tog med mig grannen och våra hundar och knatade ner till vetten här om dagen, Stella fick lite träning eftersom att hon tycker att veterinärbyggnader är otäcka, och det gick jättebra när hon hade sin kompis med sig. De meddelade dock att det inte alls finns några provpåsar för blötmat, och det borde väl veterinären veta att han bara äter? Jag vet inte hur många gånger jag upprepat det. Jag köpte i alla fall en påse av varje sort, fick provpåsar på torrfoder och Stella fick en rosa anka, sen knatade vi hem igen.

Han verkar över lag vara mer förtjust i Royals produkter, och då spelar det ju ingen roll vad jag tycker om dem. Han äter till och med torrfodret om jag håller honom sällskap. Han känns lite fastare i kroppen igen och då kanske jag kan bråka lite med honom och inte ge honom blötmat direkt när han säger att han vill ha mat utan att han får ta några kulor torrfoder istället.


Fröken Stella fyller åtta på söndag! Jag har spammat alla med bäbisbilder, så här får ni också några.

1 kommentar: