onsdag 5 mars 2014

Trött, igen.

Inte nog med att jag fortfarande försöker återhämta mig, herr Felix väckte mig klockan tre inatt och ville bli serverad mat. Tydligen är det här en dygnet-runt-restaurang helt plötsligt. Han hotade med att riva sönder säcken med hundmat, och jag föreställde mig hur det skulle kännas att vakna med 14 kilo torrfoder utrivet på köksgolvet. Han fick ingen mat, jag tänker inte uppmuntra sånt beteende.

Värdena såg förresten jättebra ut, så bra att hon ville sänka dosen på medicinen om några veckor.

Jag har varit hos sköterskan idag, vi har nog mest pratat om relationer. Nåt intyg gällande tandvårdsgrejset har fortfarande inte dykt upp, och hon tycker att jag ska anmäla läkaren till patientvårdsnämnden. I hissen på väg därifrån träffade jag min förra läkare, han kom ihåg mig och jag sa att jag inte var nöjd med att ha bytt läkare, han tecknade åt mig att han inte ville yttra sig men sa att jag inte var den första och inte den sista som upplevt det så, och att min sköterska var mycket bra med stort hjärta, eller nåt sånt. Jag vet inte, han är inte svensk. Tror ni man kan tjata sig tillbaka till den läkaren fast jag inte hör till hans "grupp" eller "team" eller hur det nu är upplagt den här gången? Läkaren jag har nu är "en bit" över pensionsåldern, kommer inte ihåg att vi pratat eller vilka mediciner jag äter, skriver inte ut det jävla intyget som jag har begärt upprepade gånger och jag tror att han är moderat. Kan man ta upp det som skäl? Liksom..

Min mor ringer, hon vill ju ses imorgon. På stan. På lunch. För hon "ska ändå ner på stan". Jag svarar inte och får dåligt samvete.

Jag behöver det här halsbandet. Etsy. Med hela min själ.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar