torsdag 8 augusti 2013

Nostalgisk

Om det är tiden på året, eller regnet som öst ner hela dagen, eller nånting i luften vet jag inte, men jag känner mig lite nostalgisk.

Det var good times liksom.

Jag har haft tvättstuga ikväll och precis rastat hunden för sista gången idag, jag ska göra lite varma mackor och sen gå och försöka sova, vilket jag redan nu kan säga att det kommer att misslyckas och att jag lär somna nån gång runt fyra, men det är en helt annan historia.

Jag tror det där hysteriska lagt sig, och det är väl nyttigt även om det är lite tråkigt, men nånstans på vägen så var det som om nån drog en dammvippa genom min hjärna. Idag kom jag på mig själv att vilja göra linsgryta. Jag vet att jag har gjort linsgryta många gånger. Hur man gör eller var jag har ett recept eller vad det är för bild jag ser framför mig har jag ingen aning om. Jag minns att man sköljer linserna och har i dem sist när grytan kokat nästan färdigt och så kan man köra med stavmixern endera före eller efter. That´s it. Det vore ju bra om jag kunde lista ut vad det är som ska koka färdigt innan linserna? Potatis?

Jag har börjat äta gröt på morgonen. Mannagrynsgröt. Efter att jag slutat röka så är jag ganska hungrig, men inte det minsta intresserad av godis tydligen. Uppenbarligen har nånting lossnat nånstans, jag vet inte om det varar, det är ju alltid så. Men, YOLO right? Eller hur Inzi?

Nu ska jag äta mina varma mackor.


4 kommentarer:

  1. Havregrynsgröt for the WIN! Men alla sorters gröt är säkert nyttigt att starta dagen med :)

    När jag slutade röka för en sådär 15 år sedan håll jag på att föräta mig på morötter och äpplen. Inget socker alltså, men ett halvt kilo morötter om dagen den första veckan var inte helt ovanligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Havregryn slår nog den bearbetade mannan, men gott är det! Och för någon som nästan aldrig äter frukost så är det ett gigantiskt steg..

      Vad skönt att jag inte är ensam om den här konstiga mat-reaktionen! Saker smakar inte som de ska heller, eller så är det precis vad de gör. :) Hoppas att allt är bra med dig, jag har så dålig koll på alla mina bloggar nu.. Jag ska skärpa mig.

      Radera
  2. Röd linsgryta med röd paprika och rödlök! DET rekommenderar jag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja!! Ja!! Precis så! Kanske.. Potatis?

      Radera