söndag 7 juli 2013

Mormors mugg


Idag dricker jag kaffe ur mormors mugg, jag köpte den i julklapp åt henne för säkert tio år sen. Jag hittade den i en liten originell liten butik som sålde te i lösvikt och köpte den för att katten på den var nästan identisk med hennes katt. Katten, Lina, är ett helt kapitel för sig själv men vi hade ett ömsesidigt ogillande till varandra. Sedan den dagen använde hon nog aldrig en annan kaffekopp.

Idag är det mormors 90:årsdag. Det är tungt och jag känner mig ensammast i världen. Tårarna rinner och det gör fysiskt ont i mig.

Jag funderar på att gå upp till kyrkan, den ligger väl ett par kilometer bort, jag vet inte hur långt det är. Det är jättevarmt idag och det finns ingen chans att Stella orkar gå i värmen, så kanske mot kvällen. N frågade om hon och hennes hund skulle gå med oss, och hon frågar om vi ska åka iväg och äta mat, men jag orkar inte åka nånstans. Jag säger att vi får se om vi ska gå till kyrkan sen ikväll..

Det går väl över, allt går ju alltid över, och snart kan jag väl samla mig lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar