onsdag 10 juli 2013

Mardrömmar

Jag har drömt mardrömmar hela natten, jag vaknade till av den första men sen fortsatte den tydligen. Jag drömde att jag skulle omplacera Stella, antagligen för att jag läst om en massa oseriösa omplaceringssidor, jag ångrade mig direkt och fick inte tillbaka henne. Och då kastade jag gafflar på folk.. Vilket är det minsta jag skulle kasta om nån försökte separera mig från min hund.

Stella vaknade också och föreslog envist, genom att peta mig i ryggen med en iskall näsa, att hon skulle komma och ligga under täcket, och det fick hon såklart göra.

Det har varit mycket tjafs de senaste dagarna, jag trodde att det var överspelat i fredags men igår togs det upp igen av nån anledning som jag fortfarande inte förstår. Tydligen är jag ansvarig för vad mina vänner gör medans jag, helt ovetande om konflikten, är nere på stan och dricker alkohol. I fredags var jag fortfarande onykter när det började gapas på mig, och således rätt nöjd med livet. Igår hade jag ångest och var allmänt låg och inte alls speciellt medgörlig. Jag blev riktigt förbannad och personen i fråga ska vara glad över att vi inte stod öga mot öga. Om den nu väljer att radera mig från facebook med hot om att jag "inte ska få se bilder" (moget) på grund ut av vem jag väljer att ha som vän där så känns det som dens förlust. I don´t fucking care.

Aja, jag har isolerat mig för att jag mår skit just nu. Det är ju så här det är. Jag är besviken på mänskligheten i allmänhet och tycker att allt är åt helvete. I världen alltså. Jag känner mig ensam på ett sätt som sällskap inte kan råda bot på.

1 kommentar:

  1. Nej, det var verkligen fruktansvärt. Känslan av att sitta fast och inte kunna röra sig, så maktlös.. Så otroligt maktlös känsla. Ryser i mig bara jag tänker på det.

    Tack så jättemycket, det värmer verkligen att få höra sådant, tack. (KRAAAM).

    Usch, vilken hemsk dröm.. Jag drömmer ofta att mina hundar dör eller något, dom drömmarna sitter i länge i tankarna. Usch.

    Låter som... hm, förnuftiga "vänner". Bra att du kan vifta bort det.

    Mänskligheten är åt helvete. Tyvärr, ingen vidare tröst direkt. Jag hoppas verkligen att du mår bättre snart.

    Stor kram!

    SvaraRadera