söndag 9 juni 2013

Vaknade med ångest

Som jag hatar såna här dagar. Jag vaknade med ångest, av okänd orsak, höll på att börja gråta hysteriskt när jag tog ut hunden för morgonkissning, lyckades låta bli men har inte kunnat skaka av mig den här känslan.

Varje gång jag råkat se min reflektion i datorskärmen så har jag suttit där och putat med underläppen som en ledsen femåring. Att försöka få nånting gjort i det här läget är näst intill omöjligt, men jag gjorde paj eftersom att jag var hungrig och då är paj mat.

Jag putade ännu mer med läppen när jag insåg att det jag behövde, verkligen verkligen behövde, var en Sonic screwdriver, för sjuhundra pix.


Efter mer putande och stånkande över hur kasst livet egentligen är så hittade jag dock på Europe, och sen kändes det bättre. Lite i alla fall.


Hela Out of this world-albumet, jag har kassetten. Jag tror det kom runt 1986, och jag kan fortfarande texterna. Jag har väl lyssnat på kassetten senare än 1986 förmodar jag, min engelska bör ha varit bristfällig vid den tidpunkten. En del saker är väl inbrända för alltid i hjärnvindlingarna, medan 90% av all annan information trillar ur på den stunden det tar för mig att hitta ett papper och skriva ner informationen på.

På tal om engelska, när vi började i fyran (antar jag) och skulle ha våran allra första engelska-lektion med lärarinna, så bad hon oss att skriva ner om vi kunde några ord på engelska, det gjorde inget om de blev felstavade, bara skriv ner! Jag fick en rejäl utskällning när jag kom fram och visade mitt papper.. Jag misstänker att jag skrev "fuk jo" eller nåt liknande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar