onsdag 12 juni 2013

Gasmask

Jag överväger lite att att köpa en gasmask, en sån där millitär-grön "are you my mommy?"-mask.

Världen är ju full av pestbärare!! Orsaken till samtalet igår och att jag kände att jag nog ville kolla upp hur mina vaccineringar egentligen såg ut var att N fick ett samtal från smittskydds-nånting som meddelade att hon befunnit sig i samma rum som en person som idag är "svårt sjuk" med mässlingen! Vet ni hur otäck mässlingen är? Hjärnhinneinflammation och lunginflammation och sånt mys. Död också. Hon var osäker över hur hennes skydd såg ut, vem fan minns sånt liksom?, och fick därför akut-vaccineras.

Jag är oerhört glad att jag inte befann mig i samma rum som pest-bäraren.. Fast jag har ju mina två sprutor, men ändå. Jag skulle säkert få en liten släng av mässlingen och dö eftersom mina lungor redan är kassa..

N skickade en nyhetslänk till mig igår där det stod om en person som för cirka två veckor sen hade insjuknad i ovan sagda sjukdom. Alltså har den personen smittat rums-personen som uppenbarligen inte var vaccinerad och som i sin tur pestat vidare i stan! Det är en sak att ringa folk på arbete/skola/möten, men om pest-personerna varit på affären? Bussen? Hur många pester utsätts jag för dagligen??

Det är ju inte bara mässlingen heller, det är en hel uppsjö med sjukdomar som setts som "utrotade" i Sverige men i och med att folk reser till länder där de finns och hämtar hem pest och att vi får en massa invandrande icke vaccinerade pest-bärare så kommer ju skiten tillbaka!

Vaccinations-skyddet varierar enormt! I min åldersgrupp så har cirka 60% fått sina två sprutor, varför det är så vet jag inte riktigt. Tidigare är det ännu färre. N skickade nån länk med statistik på det där igår.. Jag är väldigt tveksam till det här med vaccin, det ska erkännas, inget i världen skulle få mig att vaccinera mig mot diverse fågel-mutant-gris-flunsor, men jag vill ju inte ha mässlingen heller. Jag vet inte, jag känner att det är gasmask som är det bästa alternativet. Jag ska ha gasmask jämt ute, när jag åker buss och när jag handlar. *sad face*

Gonorré ökar tydligen explosionsartat också! Det är tur att jag inte knöllar..

Jag kanske ska ha en sån där bollbubbla istället? Ni vet?

N gjorde sin medborgerliga plikt och tog en jävla spruta, trots att hon var rädd och chockad, och sen ville de ha betalt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar