måndag 29 april 2013

Allergimottagningen då

Mm, jag ringde dem. Fick prata med en sköterska som uppenbarligen aldrig gått nån trevlighets-kurs. Hon skulle prata med läkaren och återkomma.

Hon ringde nyss! Hon sa att läkaren sagt att man absolut inte fick ta två inhalationer av Oxis! Detta trots att min ordinarie läkare skrivit ut detta i över ett års tid.. När jag ifrågasatte det så var det bara "nu säger läkaren så här", när jag sa att jag måste höra med ordinarie läkare då och fråga hur de tänkt när de skrivit ut denna livsfarliga dos så blev svaret "vad ska det göra för nytta", ifrån sköterskan!! Samt att "ja det får du reda ut på egen hand då..". Jag förstår inte varför de ska ha en sån jävla fittig attityd!? Är det en sån jättekonstig fråga? Bricanyl ska jag dock ta, men det har hon inte ens skrivit ut åt mig. Ni vet hur det var, jag har fått ringa och ifrågasätta dem om och om igen..

Jag vill inte gå på den där jävla mottagningen.. Jag tycker gott min vanliga läkare, eller jag har ju ingen ordinarie utan flyttas runt bland diverse läkare där, kan skriva ut detta dödsknarket åt mig. Den som skrev ut dessa meds är dock en väldigt kompetent läkare som alla vill ha, hon är både trevlig och duktig. Jag står i kö till henne..

Happy fucking Monday!

Nåväl, jag hoppas att min fina Glossy kommer idag och förgyller mitt liv en stund..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar