lördag 8 december 2012

Missunsamhet.

Min lilla frusna bullunge har märkeskläder. Personligen så bryr jag mig inte om märkeskläder för min egna del, det är väl i såna fall när jag köper rejäla kängor för skogen eller som nu till vintern när jag köpte Bagheera och de är värda varenda krona.

Jag köpte en Hurtta-jacka åt henne förra vintern, det gick på över 700 pix men också väl värt sina kronor. Enligt grannen är det väl inget som är rätt med det.. För det första är det för kort och då får hunden köldsvans (eller vad fan det heter) och då kan de inte bajsa! Nu är det fel "modell" på täcket när jag för sista gången förklarade varför jag inte satt fast bensnörena (ett elastiskt band som ska sitta på insidan av låren), jag har varit lite snäll och sagt att jag nog inte tycker att det skulle vara skönt, men nu tröttnade jag och sa att det för fan skär upp i fettan på henne. Fel modell!
Grannens hund har minsann inga märkeskläder..

Bullungen ska nog få sig en overall i vinter. Ska hon.

Men om vi istället pratar om nåt annat! Igår fick jag brev om att jag från och med första januari är sjukpensionär. Det känns som om en lång kamp om rätten att få vara sjuk är över.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar