söndag 4 november 2012

Tomtarna..

Nu när det börjar bli dags så slår en enorm ångest emot mig.

Mormor samlade på tomtar, hon hade hundratals. Bland annat tre eller fyra antika tomtar. Jag har köpt tomtar när jag hittat nåt kul åt henne.. Det hade varit jävligt roligt att ha dem!

Men när min mor och moster fick för sig att komma in och riva i allt så slängde de dem.. Kom ihåg att Mormor faktiskt levde då. Jag tror att jag i alla fall hann rädda den stora gamla tomten, när den var på väg till  Myrorna. Det var för övrigt en av grejerna jag "stal".

Jag skulle vilja ringa och skälla ut min mor än en gång för det här, men det gör ju inte att tomtarna kommer tillbaka, och det rinner bara av henne som vatten. Så det finns inget jag kan göra. Bara sitta här och ha ångest över det.

Rensar lite i en kökskartong i alla fall..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar