tisdag 2 oktober 2012

Fan också..

Jag har lyckats hålla surhet och ångest på avstånd ett bra tag men nu var det som om någon slet upp en jävla dammlucka! Men jag kan inte ens gnälla av mig här eftersom hordatorn som NYSS funkade bestämde sig för att sluta med det.. Jävla skithelvete, jag klarade mig så bra utan den här känslan, jag tycker inte om den här känslan.
Såg att ni bloggat en massa men jag ser inte mina länkar på mobilen och kan då verkligen inga adresser utantill och det går inte att spara några jävla bokmärken ändå..

--------

Och så bestämmer sig fanskapet för att funka när jag postar början på det här inlägget efter miljarder jävla pettryckningar på skärmhelvetet!!

Gah.. *inteslåsönderinteslåsönderinteslåsönder*

Jag vet inte om det verkligen var wunderbaum-grannen som triggade igång det här eller om hon bara var där just då när det skulle komma ändå. Jag vet inte om det är för att det svänger neråt, då blir jag irriterad, eller om det svänger uppåt, då kan jag också bli irriterad eller om det är pms. Jag skiter i vilket men jag vill inte ha den här känslan! Det påverkar mig fysiskt och gör rörelserna ryckiga, och då kommer jag slå i nåt eller ha sönder nåt eller göra illa hunden igen, och då kommer jag bli ännu argare.

Alltså, jag gjorde såklart inte illa hunden med flit, men jag lyckades klämma hennes svans i dörren när vi gick ut, varför? Jo för att den där jävla wunderbaum-grannen stod utanför min dörr och hade inte vett att flytta på sig. Jag vill inte prata med henne, jag tycker inte om henne, jag vill inte ha henne i min eller min hunds närhet, men hon skulle stå där, typ framför min dörr och absolut framför trappen ner. Där lossnade allt lixom.. Jag försökte ta mig lite smidigt ut genom dörren med hunden utan att hunden skulle fara på henne eller förbi henne eftersom grannen ovanför stod där och min hund tycker väldigt mycket om henne. Jag menar inte "fara på" på nåt elakt vis, hon är bara en väldigt glad hund. Sen fick jag typ tränga mig förbi henne när jag skulle gå ner och min hund ville såklart nosa på henne och det tyckte ju inte jag.. Ah.. Hon drog för övrigt i väg med en gigantisk dunk som vi alla förstår vad hon ska fylla med.. Alltså, way över tio liter, jag vet inte hur stora dunkar det görs, jag slutade dricka hemkört när jag blev gammal nog att gå på bolaget.

Fast min snälla och kloka vovve var faktiskt inte ett dugg imponerad av wunderbaum-grannen.. Lilla duktiga hundunge. Och jag vet att jag inte gjorde jätteilla henne, hon blev mest rädd och då tjuter hon ju, men det känns ju i hjärtat ändå.

Sen träffade jag söta N med sin vovve, och hon mår inge vidare just nu och jag kanske matade surhetsmonstret lite. Vi har en gemensam bekant som bara är dum i huvudet, den tog bort mig på facebook för att jag använde fula ord, och det tycker jag är patetiskt. Det är faktiskt ingen som vill ha med den att göra längre, av olika orsaker.. Hon skyller sin (feta) hunds dåliga leder på en annan granne för att denna grannen och dumhuvudet var ute på långa promenader när han var ung. Men jag mötte i alla fall dumhuvudet igår, och det finns oskrivna lagar bland hundägare, bland annat går man inte rakt på när man ser att en hund sitter och skiter och personen står där med en jävla påse på handen och ska böja sig ner och just de sekunderna har man helt enkelt inte lika bra koll som man har annars. Men hon knatade rakt på och skulle hälsa på mig.

Och så glömde jag att salta pommesen.. pommeserna? pommarsarna? Potatispinnarna.

Nu känns det lite bättre, sorry för random babbel och gnäll. Nu känns det som om jag ska börja gråta så det kanske är pms.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar