fredag 21 september 2012

Seasons in the sun.

Min bästa vän dog när hon var 20, hon skulle ha fyllt 21 ett par månader senare. Det är märkligt hur åren far förbi, och jag besöker sällan hennes grav längre. Ibland tänker jag på henne, undrar hur hennes liv sett ut idag, om vi varit vänner eller om vi utvecklats åt olika håll. Ibland blir jag arg på henne, för saker hon gjorde för så många år sedan, fast det är ju löjligt. 

Vi lyssnade ofta på Seasons in the sun, och när jag hörde den ikväll var jag helt plötsligt 13 år gammal och tillbaka i hennes mammas kök, känner lukten, hör ljuden. Vi kanske spelade vändtia medan vi väntade på att hennes mamma skulle komma hem från bingon. Eller drömde om pojkar.. 

Jag minns också min hall på Skjutbanan, den vita telefonen som står på den mörkbruna byrån ringer, hennes äldsta syster frågar hur det är, förstår på mitt svar att jag inte hört vad som hänt och ber mig sätta mig ner. 

Live fast, die young and make a pretty corpse. 

Ljusblå kista, favorithårspännen och mängder av blommor. 


2 kommentarer:

  1. drömmer du ofta att hon fortfarande lever?
    det tog på mig att läsa det här
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Passar på att svara på kommentarer nu när allt verkar funka.

      Nej, jag drömmer inte om henne. I början gjorde jag det, och jag är övertygad om att hon kontaktade mig genom en del av drömmarna. Det är lite svårt att förklara, men det är skillnad på drömmar och drömmar.

      Radera